مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف آواکادو

  • ۳۷۷
فواید مصرف آواکادو

آووکادو میوه ایگ سبز رنگ میباشد و به عنوان یکی از مفیدترین میوه های جهان شناخته می شود. این میوه سرشار از انواع ویتامین ها، منیزیم، فسفر، فیبر، پروتئین و فلانئویدها میباشد. این میوه به نام دیگر آن گلابی تمساح می باشد دارای طبع سرد است.

فواید مصرف تخم مرغ

  • ۳۸۵
فواید مصرف تخم مرغ

تخم مرغ یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده بسیاری از غذاها می باشد و به دلیل این که سرشار از مواد مغذی می باشد مصرف آن فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد به گونه ای که تحقیقات نشان می دهد مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش میدهد.

هل و خواص بی نظیر آن

  • ۳۷۹
هل و خواص بی نظیر آن

هل یکی از چاشنی های بسیار معطر می باشد که در انواع مختلف هل سفید هل سیاه و هل سبز یافت می شود. بیشترین مصرف کننده این ادویه‌ی خوشبو در ایران استان سیستان و بلوچستان می باشد.

گوجه فرنگی و خواص بی نظیر آن

  • ۳۹۵
گوجه فرنگی و خواص بی نظیر آن

گوجه فرنگی از جمله سبزیجاتی می باشد که بیشتر در آب و هوای معتدل پرورش پیدا می کند و استفاده از آن می تواند به تقویت بینایی و مدیریت دیابت کمک نماید. امروزه بزرگترین و بهترین تولید کنندگان گوجه فرنگی در جهان کشورهای چین و هند می باشند. 

فواید مصرف عرق بومادران

  • ۳۷۹
فواید مصرف عرق بومادران

گیاه بومادران که به عنوان گیاه خون دماغ شناخته می‌شود یک گیاه دارویی فوق‌العاده با خواص درمانی بالا می باشد از این گیاه برای بند آوردن خون دماغ می توان استفاده کرد. در طب سنتی مصرف این گیاه برای درمان بیماری های روماتیسمی و تورم مفاصل توصیه می گردد.

عرق زنیان و خواص درمانی آن

  • ۳۶۴
عرق زنیان و خواص درمانی آن

عرق زنیان یکی از عرق هایی می باشد که در صورت که به صورت صحیح مصرف شود می تواند در درمان بسیاری از بیماری های بدن کمک کننده باشد. گیاه زنیان در طب سنتی با نام‌های دیگری مانند ننه حوا و نانخواه نیز شناخته می شود. 

خواص دارویی عرق نسترن

  • ۳۷۱
خواص دارویی عرق نسترن

عرق نسترن یکی از عرق های میباشد که در طب سنتی طبع آن گرم و خشک معرفی می گردد استفاده از آن با تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک کننده باشد. استفاده از این عرق باعث رفع بسیاری از مشکلات بدن مانند ناراحتی های معده رفع ورم کلیه و ناراحتی های اعصاب می شود.

فواید مصرف گیاه قدومه

  • ۳۵۰
فواید مصرف گیاه قدومه

قدومه گیاه می باشد که معمولاً در کنار جاده ها روییده می شود و بخش دارویی این گیاه دانه های آن تشکیل می‌دهند که معمولاً گرد، پهن و خاکستری هستند. این گیاه در ایران با دو نام قدومه شیرازی و قدومه شهری ارائه می گردد.

فواید مصرف سیب گلاب

  • ۳۶۱
فواید مصرف سیب گلاب

سیب گلاب یکی از میوه های خوشمزه و بسیار مفید می باشد که مصرف آن می‌تواند به رفع بوی بد دهان کمک کند علاوه بر آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. سیب گلاب سرشار از فسفر، پتاسیم، نیاسین، کلسیم، روی و آهن می باشد.

فواید بی نظیر بادام زمینی را بشناسید

  • ۳۹۰
فواید بی نظیر بادام زمینی را بشناسید

بادام زمینی یکی از آجیل های پرخاصیت میباشد که سرشار از انواع مواد مغذی مانند نیاسین فسفر منیزیم منگنز پروتئین و فولات است و استفاده از آن برای افرادی که به دیابت مبتلا می باشند بسیار مفید می باشد. 

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم