مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

ساختمان کبد و مواد غذایی مفید و مضر برای آن

  • ۴۳۵
ساختمان کبد و مواد غذایی مفید و مضر برای آن

کبد اندامی است که در سمت راست سینه زیر دنده ها قرار دارد و به عنوان بزرگترین غده موجود در بدن انسان شناخته می شود کبد در خانم‌ها کوچکتر از آقایان است به گونه‌ای که وزن آن در آقایان حدود ۱.۳ کیلوگرم و در خانم ها حدود یک کیلوگرم می باشد.

طبع انسان و انواع آن

  • ۴۶۷
طبع انسان و انواع آن

شرایط مختلفی مانند آب و هوا ، نوع تغذیه، وراثت و شرایط اقلیمی باعث می‌شوند که بعضی از عناصر موجود در بدن انسان بر دیگر عناصر غلبه پیدا کند و بدن آدم گرایش به حالت های اسیدی یا قلیایی و یا حالتی بین این دو پیدا کند که به آن طبع گفته می‌شود.

چشم ها و مواد غذایی مفید و مضر برای آنها

  • ۴۴۴
چشم ها و مواد غذایی مفید و مضر برای آنها

چشم ها یکی از عجیب ترین خلقت انسان می باشد زیرا ۳۸ درصد از رشته های عصبی که به مغز وارد می‌شود یا از آن خارج می گردد مربوط به عصب بینایی است. سیستم بینایی انسان قادر است حدود ۷ میلیون رنگ و سایه را در یک لحظه تشخیص دهد.

کلیه ها و مواد مفید و مضر برای آنها

  • ۴۳۵
کلیه ها و مواد مفید و مضر برای آنها

کلیه ها یکی از مهمترین اندام‌های حیاتی بدن انسان می باشند که در هر ساعت حدود ۳۰ لیتر خون را تصفیه و مواد مضر آن را دفع می‌کنند و به همین علت باعث می‌شوند که بدن انسان دچار سستی، ضعف و مسمومیت نشود. 

خواص مصرف هلو

  • ۴۳۴
خواص مصرف هلو

هلو یک میوه تابستانی می باشد که سرشار از پتاسیم، کلسیم، منیزیم و آهن می باشد و به دلیل اینکه از کالری پایینی برخوردار می باشد مصرف آن باعث اضافه وزن نمی شود. این میوه لذیذ دارای طعمی ترش و شیرین می‌باشد که گوشت داخلی آن از ۸۷ درصد آب تشکیل شده است. 

درمان آلرژی های فصلی با طب سنتی

  • ۴۵۱
درمان آلرژی های فصلی با طب سنتی

در واقع می توان گفت آلرژی فصلی واکنش سیستم ایمنی بدن نسبت به تغییر فصل می باشد که معمولاً با علائمی مانند سرفه، عطسه، آبریزش بینی، اشک از چشم و خارش همراه می باشد. بیشترین آلرژی های فصلی در فصل بهار که هم زمان با گرده افشانی گیاهان می باشد اتفاق می‌افتد. 

درمان سرخک با راهکارهای خانگی

  • ۴۴۷
درمان سرخک با راهکارهای خانگی

سرخک یکی از بیماری هایی میباشد که جدیداً در حال شیوع در کشور می باشد و فردی که به این بیماری مبتلا میگردد با حالاتی مانند تهوع، سردرد، خستگی و سفتی گردن رو به رو می شود. سرخک یک بیماری مسری می باشد بنابراین بهتر است که هنگامی که فردی به آن مبتلا می گردد تا ۱۶ روز در قرنطینه بماند. 

خواص مصرف کاهو

  • ۴۵۱
خواص مصرف کاهو

کاهو یکی از محبوب ترین سبزیجات مورد استفاده در بین مردم تمام دنیا می‌باشد که مصرف آن باعث تناسب اندام میگردد.کاهو سرشار از انواع ویتامین ها، منگنز، آهن و فیبر می‌باشد که مصرف آن به کاهش التهابات بدن کمک می‌نماید. 

فواید بی نظیر گلاب

  • ۴۵۰
فواید بی نظیر گلاب

گلاب یک ماده آرام بخش می باشد که با بهبود عملکرد مغز می تواند در رفع بیماری هایی مانند افسردگی تاثیرگذار باشد همچنین استفاده از آن به شاداب شدن و روشن شدن پوست کمک کرده و در درمان جوش و لک های پوست تاثیر گذار است.

بیماری های گردش خون و غدد

  • ۴۳۳
بیماری های گردش خون و غدد

گردش خون مناسب در بدن از وقوع بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرده و باعث رسیدن مواد مغذی و اکسیژن به تمامی اعضای بدن می گردد. در صورتیکه گردش خون در بدن ضعیف شود می تواند منجر به آسیب های جدی به کلیه ها مغز و قلب شود. 

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم