مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف تخم مرغ

  • ۳۸۶
فواید مصرف تخم مرغ

تخم مرغ یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده بسیاری از غذاها می باشد و به دلیل این که سرشار از مواد مغذی می باشد مصرف آن فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد به گونه ای که تحقیقات نشان می دهد مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش میدهد.

 

فواید مصرف تخم مرغ 

تامین آهن بدن 

وجود آهن کافی در بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد زیرا باعث حمل اکسیژن به سایر نقاط بدن می گردد و از آنجایی که در زرده تخم مرغ آهن بسیار زیاد قرار گرفته است مصرف آن می‌تواند به تامین آهن مورد نیاز بدن کمک نماید.

بهبود سلامت مغز 

یکی از ترکیبات بسیار ویژه ای که در تخم مرغ قرار دارد کولین می باشد و از این رو مصرف آن می‌تواند باعث بهبود حافظه و عملکرد مغز شود همچنین استفاده از تخم مرغ در دوران بارداری می‌تواند به رشد مغز جنین کمک نماید. 

افزایش سلامت چشم 

همانطور که گفته شد تخم مرغ سرشار از انواع مواد مغذی مانند انواع ویتامین‌ها و سلنیوم میباشد وجود این مواد مغذی باعث عملکرد بهتر شبکه چشم شده و باعث می شود که تحلیل بینایی با بالا رفتن سن به عقب بیفتد.

تقویت استخوان ها 

یکی از ویتامین هایی که به تقویت استخوان ها بسیار کمک می نماید ویتامین دی میباشد و از آنجایی که تخم مرغ حاوی ویتامین دی است می‌تواند با تقویت استخوان ها به تنظیم سطح کلسیم خون نیز کمک نماید. 

افزایش سلامت روان 

تخم مرغ سرشار از کولین، آهن و ویتامین های گروه b می باشد و از همین رو می تواند علائم بیماری های روحی را تا میزان بسیار زیادی کاهش داده و در درمان علائم افسردگی و اضطراب بسیار تاثیر گذار می باشد

مفید برای پوست 

تخم مرغ یکی از مواد غذایی می باشد که سرشار از سلنیوم بیوتن و ویتامین آ میباشد و از این رو استفاده از آن باعث بازسازی سلول‌های مرده پوست شده و به حفظ مواد مغذی پوست کمک می نماید. علاوه بر آن سلنیوم موجود در تخم مرغ می تواند پوست را در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت نماید.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم