مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

راهکارهایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

  • ۲۳۶
راهکارهایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد زیرا در صورتی که سیستم ایمنی بدن ضعیف گردد بدن دچار بیماری می شود. برای اینکه سیستم ایمنی بدن عملکرد صحیحی داشته باشد به مواد مغذی احتیاج دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن باعث حفاظت از بدن می گردد و به حفظ سلامتی شما کمک می نماید

پیروی کردن از یک سبک زندگی سالم کمک می نماید سیستم ایمنی بدن تقویت شده و بدن را در برابر بیماری‌ها محافظت نماید. 

رژیم غذایی که سرشار از آنتی اکسیدان ها ،مواد معدنی و انواع ویتامین ها باشد باعث تقویت سلامت سیستم ایمنی بدن می گردد. 

در زیر به تعدادی راهکار برای تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره می نماییم: 

مصرف جوی دو سر 

جای دوسر حاوی ترکیباتی به نام گلوکان می باشد که باعث تقویت سیستم دفاعی بدن و همچنین جلوگیری از ابتلا به بیماری های میکروبی می شود.

بادام 

بادام یکی از از دانه های مغذی می باشد به گونه ای که سرشار از پروتئین، آنتی اکسیدان ،آهن و ویتامین e می باشد. مصرف بادام به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می نماید.

مرکبات 

از آنجا که مرکبات سرشار از ویتامین c می‌باشد باعث می‌شود که تعداد گلبولهای سفید خون در بدن افزایش پیدا کرده و در هنگام مبارزه با عفونت ها به سیستم ایمنی بدن کمک نمایند. 

اسفناج 

اسفناج یکی از سبزیجاتی می باشد که مصرف آن فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد زیرا سرشار از ویتامین c و آنتی اکسیدان و بتاکاروتن می‌باشد. مصرف اسفناج باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. 

تن ماهی 

تون ماهی سرشار از پروتئین، سلنیوم، اسیدهای چرب امگا ۳ و روی می باشد و تمامی این مواد مغذی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود.

کلم پیچ 

کلم پیچ یکی دیگر از از سبزیجات می باشد که انواع ویتامین ها مانند ویتامین c ،e  و a را در خود جای داده است و علاوه بر اینکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود به حفظ سلامت پوست کمک می نماید. 

کاهش استرس 

داشتن اضطراب و استرس زیاد باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می گردد زیرا استرس باعث می شود هورمونی به نام کورتیزول در بدن بیشتر تولید شود که باعث کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن می گردد.

خواب کافی 

از آن جایی که خواب کافی باعث افزایش انرژی بدن می گردد می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. 

کمبود خواب باعث می شود تعداد گلبول های سفید در خون خون کاهش پیدا کند و در نتیجه بدن برای مبارزه با بیماری دچار مشکل شود. 

فلفل دلمه ای 

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین c میباشد و با افزایش سیستم ایمنی بدن باعث جلوگیری از ابتلای بدن به بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی میشود. 

زنجبیل 

مصرف زنجبیل علاوه بر تسکین درد معده به تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص در فصل زمستان کمک می نماید. 

بهتر است که زنجبیل را با عسل و لیمو میل نمایید. 

آویشن 

دمنوش آویشن از آنجایی که باعث ضد عفونی کردن بدن میشود و سرشار از انواع مواد مغذی می باشد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و در درمان سرماخوردگی نیز بسیار موثر است. 

مریم گلی 

دمنوش مریم گلی دارای خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی می باشد و مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در تسکین گلودرد نیز بسیار موثر است . 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم