مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

با مضرات جینسینگ آشنا شوید

  • ۴۵۶
با مضرات جینسینگ آشنا شوید

جنسینگ یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید در طب سنتی میباشد که فواید بیشمار آن، آن را به یک گیاه پرطرفدار تبدیل کرده است.اما در کنار فواید آن مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به عوارض جانبی مانند ایجاد بیماری های کبدی گردد که در ادامه می توانید با مضرات بیشتر این گیاه دارویی آشنا شوید: 

مضرات مصرف جینسینگ 

مضر برای زنان باردار 

به طور کلی استفاده از جینسینگ در طول دوران بارداری به زنان باردار توصیه نمی شود زیرا در بسیاری از مواقع می‌تواند باعث ایجاد حالاتی مانند اختلالات خواب، اسهال، خشکی دهان و ایجاد حالت تهوع گردد. تحقیقات نشان می‌دهد که زیاده روی در مصرف این گیاه دارویی در اوایل بارداری می تواند منجر به ناهنجاری در جنین گردد.

تپش قلب

با اینکه در طب سنتی استفاده از جینسینگ برای تنظیم فشار خون یه می‌شود اما باید به این نکته توجه داشت که زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث ایجاد نوسان در فشار خون و در نتیجه تپش قلب گردد. به طور کلی به افرادی که از داروهای فشار خون مصرف می کنند توصیه می شود که از زیاده روی در مصرف این گیاه دارویی پرهیز کنند.

لخته شدن خون

یکی از عملکرد های بسیار مهم وجود پلاکت در خون توقف خونریزی می باشد اما زیاده روی در مصرف جنسی با کاهش کارایی پلاکت ها می توانند خطر لخته شدن خون را افزایش داده و حتی منجر به ایجاد سکته گردد. علاوه بر آن در بسیاری از مواقع لخته های خونی میتوانند به تومور تبدیل شده و جان فرد را به خطر بیندازند.

ایجاد مشکلات گوارشی 

بسیاری از افرادی که در مصرف جنسینگ زیاده روی می کند با مشکلات معده و روده رو به رو می شود با این که این مشکلات به تدریج پدیدار می گردد اما در بعضی از مواقع می‌تواند باعث ایجاد مشکلات آزاردهنده مانند حالت تهوع و اسهال گردد.

بی قراری 

یکی از عوارض جانبی زیاده روی در مصرف جینسینگ تحریک سلول های مغزی توسط این گیاه دارویی می باشد به گونه ای که بسیاری از افراد با مصرف زیاد این دمنوش می توانند دچار حالاتی مانند عصبانیت، اضطراب، نداشتن تمرکز و بیقراری شوند. در صورتی که جینسینگ همراه با قهوه مصرف شود می تواند باعث تشدید این حالات گردد.

تغییرات قاعدگی

یکی از متداول ترین عوارض مصرف جینسینگ که توسط بسیاری از زنان گزارش می شود تغییرات هورمونی و قاعدگی در آنها می باشد. به گونه ای که می توان گفت بسیاری از زنان با زیاده روی در مصرف این دمنوش دچار تغییرات در چرخه قاعدگی خود شده و در این صورت بهتر است که زودتر این مشکل را با پزشک خود در میان بگذارند.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم