مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف عرق بومادران

  • ۳۷۸
فواید مصرف عرق بومادران

گیاه بومادران که به عنوان گیاه خون دماغ شناخته می‌شود یک گیاه دارویی فوق‌العاده با خواص درمانی بالا می باشد از این گیاه برای بند آوردن خون دماغ می توان استفاده کرد. در طب سنتی مصرف این گیاه برای درمان بیماری های روماتیسمی و تورم مفاصل توصیه می گردد.

 

گیاه بومادران دارای طبیعتی گرم میباشد و از همین رو از آن می توان برای درمان ضعف های عصبی و افسردگی استفاده کرد. 

فواید مصرف عرق بومادران 

درمان مشکلات پوستی 

گیاه بومادران یر بسزایی در سلامت پوست ایفا می‌کند از همین رو استفاده از آن باعث پیشگیری از چین و چروک پوست شده و در جوانسازی و شادابی پوست نقش بسزایی ایفا می‌کند. همچنین شستشوی صورت با دمنوش این گیاه به درخشان شدن پوست کمک می کند.

درمان سرماخوردگی 

گیاه بومادران مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی می باشد و استفاده از آن به دلیل اینکه باعث دفع سموم بدن از طریق عرق کردن می گردد می تواند به درمان سرماخوردگی و رفع تب کمک نماید. معمولاً در طب سنتی استفاده از این گیاه برای درمان آبریزش بینی توصیه می شود.

ضد التهاب 

گیاه بومادران دارای ترکیباتی میباشد که به عنوان یک گیاه ضد التهاب شناخته می شود از همین رو مصرف عرق این گیاه می تواند به کاهش التهاب  قسمت‌های مختلف بدن کمک کند و در درمان ورم مفاصل و بیماری‌هایی مانند نقرس و سندروم روده تحریک پذیر تاثیر گذار است.

درمان عفونت های زنانه 

گیاه بومادران گیاهی میباشد بر اساس تحقیقات انجام شده برای درمان مشکلات مربوط به عفونت های زنانه استفاده می شود عرق این گیاه می‌تواند در کاهش دردهای قاعدگی تاثیر گذار باشد و به درمان مشکلات مربوط به تخمدان و رحم خانم ها کمک می نماید

درمان زخم 

گیاه بومادران به عنوان یک گیاه دهنده زخم شناخته می شود و از همین رو می توان از آن برای بهبود زخم و برطرف شدن جای آن استفاده کرد. یکی دیگر از فواید مصرف گیاه بومادران تنظیم جریان خون می باشد. 

رفع استرس 

مصرف گیاه بومادران باعث کاهش ترشح هورمون های استرس زا در بدن شده و از همین رو در رفع استرس و اضطراب تاثیر گذار می باشد همچنین از آنجایی که این گیاه دارای خاصیت آرام بخشی می باشد می‌تواند در کاهش اضطراب های روزانه کمک نماید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم