مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید بی نظیر بادام زمینی را بشناسید

  • ۳۷۷
فواید بی نظیر بادام زمینی را بشناسید

بادام زمینی یکی از آجیل های پرخاصیت میباشد که سرشار از انواع مواد مغذی مانند نیاسین فسفر منیزیم منگنز پروتئین و فولات است و استفاده از آن برای افرادی که به دیابت مبتلا می باشند بسیار مفید می باشد. 

 

فواید مصرف بادام زمینی 

درمان کم خونی 

مصرف با بادام زمینی با کاهش سطح کلسترول بد خون می تواند خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد علاوه بر آن استفاده از این آجیل از تشکیل پلاک در رگ های خونی جلوگیری می نماید و از همین رو می تواند به محافظت قلب کمک کند.

مفید برای کودکان 

بادام زمینی سرشار از مواد مغذی و اسیدهای چرب مفید می باشد و از همین رو یکی از مهمترین مواد خوراکی برای رشد مغز کودکان محسوب می شود علاوه بر آن به دلیل اینکه بادام زمینی سرشار از انواع ویتامین ها میباشد استفاده از آن می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن آنها شده و در پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان موثر است.

پیشگیری از ابتلا به سنگ کیسه صفرا 

تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که در طول روز بیشتر از مادام زمینی استفاده می کند خطر مبتلا شدن  به سنگ کیسه صفرا در آنها تا حدود بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند پس به صورت کلی می توان گفت مصرف بادام زمینی خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش میدهد.

سلامت پوست 

بادام زمینی سرشار از منیزیم زینک و ویتامین e می باشد و از همین رو استفاده از آن می تواند باعث درخشنده شدن پوست شده و در کاهش چین و چروک موثر می باشد. علاوه بر آن آنتی اکسیدان ها و بتاکاروتن موجود در بادام زمینی می تواند به بهبود سلامت پوست کمک نماید. 

جلوگیری از ابتلا به آلزایمر 

از آنجایی که بادام زمینی سرشار از نیاسین و ویتامین ب ۳ می باشد مصرف آن می تواند به بهبود سلول های عصبی کشنده کمک کند و در عملکرد بهتر مغز تاثیر گذار است به طور کلی افرادی که به طور مداوم بادام زمینی مصرف میکنند به نسبت دیگر افراد کمتر در خطر ابتلا به آلزایمر قرار می گیرند.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم