مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

عرق زیره و فواید مصرف آن

  • ۴۱۱
عرق زیره و فواید مصرف آن

عرق زیره سرشار از روی، سدیم، تیامین، کلسیم، فیبر، پتاسیم، مس، آهن و فسفر می باشد و از طبع دارویی گرم و خشک برخوردار می باشد. خاستگاه اصلی گیاه این عرق را می توان به غرب آسیا و به خصوص کشور ایران نسبت داد. در ادامه با ویژگی ها و فواید مصرف این عرق گیاهی آشنا شوید: 

 

فواید موارد مصرف عرق زیره: 

کاهش وزن:

یکی از ترکیبات موجود در این عرق گیاهی تیموکنین می باشد که مصرف آن باعث افزایش میزان سوخت و ساز در بدن شده و با هضم سریعتر غذا می تواند به کاهش وزن کمک نماید. علاوه بر این مصرف این عرق گیاهی برای درمان مشکلات گوارشی توصیه می شود.

سلامت پوست: 

عرق زیره یکی از عرق های گیاهی می باشد که سرشار از ویتامین e بوده و مصرف آن علاوه بر درمان جای جوش و عفونت های پوستی می تواند به کاهش چین و چروک کمک نماید. علاوه بر این استفاده از این عرق با بازسازی سلولهای مرده پوست، می تواند روند پیری پوست را به تاخیر بیاندازد. 

کاهش کلسترول

بر اساس مطالعات انجام شده عرق زیره را می توان یکی از مواد غذایی تاثیر گذار در کاهش کلسترول بد خون دانست. استفاده از این عرق به صورت روزانه علاوه بر کاهش کلسترول، می تواند به پایین آمدن سطح تری‌گلیسیرید نیز کمک نماید.

سم زدایی بدن 

در این عرق گیاهی، ترکیباتی مانند فسفر و کومینالدئید وجود دارد که با بهبود عملکرد کلیه ها و افزایش میزان ادرار می تواند به دفع مواد زائد از بدن کمک نماید. علاوه بر این ترکیبات موجود در عرق زیره، باعث مبارزه با رادیکال های آزاد موجود در بدن شده و به پاکسازی بدن منجر می شود.  

درمان مشکلات عصبی 

معمولاً افرادی که دچار مشکلات عصبی می باشند به دنبال آن مشکلات دیگری چون کم خوابی و استرس در آن ها پدیدار می گردد که برای درمان این مشکلات، مصرف عرق زیره به آنها پیشنهاد می شود. استفاده از عرق زیره از آنجایی که می‌تواند به کاهش سطح استرس در بدن کمک نماید در درمان کم خوابی و بیماری پارکینگسون نیز تاثیرگذار است.

استحکام استخوان ها

همانطور که گفته شد عرق گیاهی زیره سرشار از کلسیم بوده و مصرف آن با افزایش میزان توده استخوانی می تواند به استحکام استخوان ها کمک کرده و در جلوگیری از پوکی استخوان تأثیر گذار است. معمولاً در طب سنتی به افراد مسن برای جلوگیری از پوکی و شکستن استخوان ها مصرف عرق زیره پیشنهاد می گردد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم