مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان خانگی زانو درد

  • ۷۲۱
درمان خانگی زانو درد

زانو درد مشکلی می باشد که  به دلیل وارد شدن ضربه به زانو رخ می دهد که معمولاً از درد ملایم شروع شده و گاهی اوقات باعث ایجاد دردهای طاقت فرسا در فرد می شود. داشتن اضافه وزن باعث فشار بر روی ناحیه زانو شده و منجر به تخریب بافت های مفصل می گردد.

 

 معمولا زانو درد با علائمی مانند ورم و سفت شدن زانو، ضعیف شدن رباط زانو، قرمز شدن و عدم توانایی صاف کردن زانو همراه می باشد. زانو درد در بعضی از مواقع آنقدر پیش‌ روی می‌کند که دردهای آنان عذاب آور و غیرقابل تحمل می گردد.

یکی دیگر از دلایلی که باعث ایجاد زانو درد در افراد می‌شود زانوی پرانتزی یا زانوی ضربدری می باشد همچنین پوشیدن کفش نامناسب و قوس زیاد پا می تواند منجر به ایجاد زانو درد شود. 

 

رژیم غذایی مناسب برای رفع زانو درد 

 

زردچوبه 

زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و از آنجا که دارای قدرت ضد التهابی می‌باشد به کاهش دردهای زانو در کمک می نماید. از زردچوبه معمولاً برای درمان روماتیسم مفصلی و بیماری‌های دیگری مانند بیماری کرون استفاده میشود. برای تاثیر بیشتر بهتر است که زردچوبه به همراه زنجبیل مصرف شود.   

 

سیاهدانه 

سیاه دانه در طب سنتی دارای طبع بسیار گرم میباشد و مصرف آن برای رفع دردهای زانو بسیار موثر است. استفاده از سیاه دانه باعث بهبود دردهایی مانند زانو درد و آرتروز می‌شود. به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که روغن سیاه دانه به همراه بادام تلخ مصرف شود. 

 

 
اسطوخودوس 

مصرف اسطوخودوس باعث از بین رفتن منبع درد می گردد. اسطوخودوس گیاهی دارویی می باشد که برای کاهش التهابات بدن مفید می باشد و مصرف آن باعث درمان عضلاتی مانند زانو می‌شود که دچار انقباض شدید شده اند.

 

لیمو 

در لیمو ترکیبی به نام اسید سیتریک وجود دارد که باعث از بین رفتن کریستالهای اسید اوریک در بدن می گردد. اسید اوریک ماده ای می‌باشد که باعث ایجاد دردهایی مانند زانو درد و آرتروز می‌شود بنابراین استفاده از لیمو در پیشگیری از زانو درد بسیار تاثیرگذار است.

 

 
فلفل قرمز 

در فلفل ترکیب مفیدی به نام کپسایسین وجود دارد که همانند یک مسکن طبیعی عمل می نماید و مصرف آن تاثیر بسزایی در رفع زانو درد دارد. به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که پودر فلفل قرمز با روغن زیتون مخلوط شده و در محل آسیب دیده مالیده شود.

 

ویتامین d  

مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین دی باعث جلوگیری از تخریب غضروف می‌شود. استفاده از ویتامین دی خطر باریک شدن فضای مفصل ها را کاهش دهد و از آرتروز جلوگیری می نماید. مواد غذایی هایی مانند آب پرتقال، ماست و تخم مرغ سرشار از ویتامین دی بوده و در رفع و پیشگیری از زانو درد بسیار موثر است.

 

نعنا 

نعناع گیاهی دارویی می باشد که دارای خاصیت ضد اسپاسم است و همین باعث تسکین درد در عضلات بدن مانند زانو می‌شود. استفاده از روغن نعنا باعث شل شدن عضلات منقبض شده میشود و در رفع درد زانو بسیار موثر است. 

 

 
کندر 

مصرف کندر تاثیر بسیاری در سلامتی انسان دارد و استفاده از آن باعث بازسازی غضروف های آسیب دیده می شود. به طور کلی از کندر برای درمان زانودردهای مزمن استفاده می‌شود. 

 

هویج 

هویج یکی از سبزیجاتی می باشد که سرشار از بتاکاروتن و ویتامین e می باشد به منظور استفاده از هویج برای رفع زانو درد بهتر است که روزی دو وعده مصرف شود. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم