مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

عرق زنیان و خواص درمانی آن

  • ۳۵۴
عرق زنیان و خواص درمانی آن

عرق زنیان یکی از عرق هایی می باشد که در صورت که به صورت صحیح مصرف شود می تواند در درمان بسیاری از بیماری های بدن کمک کننده باشد. گیاه زنیان در طب سنتی با نام‌های دیگری مانند ننه حوا و نانخواه نیز شناخته می شود. 

 

فواید مصرف عرق زنیان 

درمان ساییدگی مفصل ها 

یکی از مشکلاتی که معمولاً با افزایش سن به سراغ افراد می آید دردهای آرتروز و ساییدگی مفصل ها می باشد از آنجا که زنیان دارای خاصیت ضد التهابی می باشد مصرف آن می‌تواند به درمان دردهای آرتروز و مفاصل کمک کند علاوه بر آن به دلیل اینکه حاوی ترکیباتی مانند استرول و ترپن می باشد در رفع اسپاسم عضلانی بسیار موثر است. 

درمان مشکلات کبد و کلیه 

در طب سنتی عرق زنیان به منظور عملکرد بهتر کبد و کلیه توصیه میگردد زیرا عرق زنیان به درمان درد روده و التهابات روده کمک کرده و علاوه بر آن در درمان سوء هاضمه های ناشی از کمک کننده است.

تقویت دستگاه گوارش 

در طب سنتی از عرق زنیان برای تقویت دستگاه گوارش و رفع بسیاری از مشکلات گوارشی مانند نفخ شکم و سوء هاضمه استفاده میشود. مصرف عرق زنیان از آنجایی که باعث افزایش ترشح آنزیم های گوارشی میشود میتواند باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و به رفع کم  اشتهایی نیز کمک می نماید. 

جلوگیری از سفیدی زودرس موها 

امروزه نسبت به گذشته فرایند سفیدی موها به دلیل فرایند های اکسیداتیو در سلول ها تر اتفاق می‌افتد و از آنجایی که عرق زنیان سرشار از آنتی اکسیدان می باشد مصرف آن به صورت روزانه می‌تواند از سفید شدن زودهنگام موها جلوگیری نماید.

درمان زخم 

زنیان یکی از گیاهانی می باشد که دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی است و از همین رو می توان از آن برای درمان زخم ها و سوختگی ها استفاده کرد همچنین به دلیل اینکه در زنیان ترکیب به نام تیمول وجود دارد می توان از آن برای درمان بریدگی زخم و سوختگی استفاده کرد.

مفید برای پوست 

عرق زنیان یکی از عرق های می باشد که می تواند به پاکسازی پوست صورت کمک نماید و همچنین به دلیل این که دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی است در درمان بسیاری از مشکلات التهابی پوست مانند اگزما، جوش و قرمزی تاثیر گذار می باشد

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم