مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف گیاه قدومه

  • ۳۵۰
فواید مصرف گیاه قدومه

قدومه گیاه می باشد که معمولاً در کنار جاده ها روییده می شود و بخش دارویی این گیاه دانه های آن تشکیل می‌دهند که معمولاً گرد، پهن و خاکستری هستند. این گیاه در ایران با دو نام قدومه شیرازی و قدومه شهری ارائه می گردد.

 

فواید مصرف قدومه 

درمان التهابات گلو 

در طب سنتی گیاه قدومه به عنوان یک گیاه ضد التهاب شناخته می‌شود که معمولاً در دوران سرماخوردگی از آن برای درمان سرفه و التهابات گلو استفاده می گردد. استفاده از دمنوش قدومه می تواند به درمان سرفه های خشک و خونی کمک نماید. 

مفید برای پوست 

قدومه یکی از گیاهان دارویی میباشد که در طب سنتی از آن برای روشن تر کردن رنگ پوست استفاده می شود. به این منظور بهتر است که قدومه شیرازی را به صورت دمنوش در آورده و آن را به صورت روزانه مصرف کنید.

درمان مشکلات کلیوی 

گیاه قدومه یکی از داروهای گیاهی خوشت نمی باشد که تاثیر بسیار زیادی در درمان مشکلات کلیوی دارد. معمولاً از دمنوش این گیاه برای رفع کولیت کلیه استفاده می شود که به این منظور بهتر است قدومه را به تو نشان دهید و بعد از سرد شدن آن، آن را با سکنجبین میل نمایید.

افزایش اشتها 

قدومه یکی از گیاهان دارویی می باشد که مصرف آن باعث افزایش طبیعی وزن می گردد مصرف دمنوش قدومه به تقویت و تحریک معده کمک کرده و برای افزایش اشتها استفاده می شود. از آنجایی که این گیاه یک گیاه طبیعی و ارگانیک می باشد مصرف آن عوارض خاصی به دنبال ندارد.

درمان گزیدگی جانوران 

گیاه قدومه یکی از گیاهانی می باشد که از آن برای خنثی کردن سم ناشی از گزیدگی جانوران استفاده می شود. به این منظور برای دفع سموم جانوران از پوست بهتر است که گیاه قدومه را با آب انگور ترکیب کرده و آن را میل کنید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم