مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان افسردگی پس از زایمان

  • ۷۵۷
درمان افسردگی پس از زایمان

افسردگی بعد از زایمان حالتی می باشد که بسیاری از زنان بعد از زایمان به آن دچار می شوند و به شدت سلامت جسمی و روحی مادران و فرزندان را تحت تاثیر قرار می دهد. 

افسردگی بعد از زایمان باعث ایجاد احوالات ناخوشایند در مادر می گردد.

به دلیل این که در طول دوران بارداری رطوبت مغز کاهش پیدا می‌کند بعد از زایمان زنان دچار افسردگی بعد از زایمان می شوند که با حالاتی مانند بی اشتهایی، افکار منفی، خستگی و از دست دادن میل جنسی همراه میباشد.

مادرانی که بعد از زایمان افسردگی بعد از زایمان به سراغ آنها می‌آید معمولاً انرژی برای کار کردن ندارند و بیشتر احساس غم و ناامیدی در آنها دیده می‌شود.  

این افسردگی مادران را از نظر ذهنی بسیار متحول می سازد و باعث می گردد که دوران پس از زایمان به دوران ناخوشایندی برای آنها تبدیل گردد.

در صورتی که افسردگی پس از زایمان به سرعت تشخیص داده شود می‌توان آن را با روشهای خانگی درمان کرد اما در صورتی که به سرعت درمان نشود و پیشرفت کند مراجعه به پزشک ضروری میباشد.

 

درمان افسردگی بعد از زایمان 

روغن اسطوخودوس 

روغن اسطوخودوس به عنوان یک داروی آرام بخش شناخته می شود و منجر به کاهش استرس و اضطراب در افراد می گردد.  

از دیگر فواید مصرف روغن اسطوخودوس درمان مشکلات تنفسی، افزایش گردش خون و ضدعفونی کننده بدن می باشد.  

زردچوبه 

زردچوبه باعث رفع التهابات بدن شده و عنصر های موجود در آن مانند کورکومین باعث کاهش سطح استرس اکسیداتیو در بدن می گردد. زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و مصرف آن برای زنانی که به تازگی زایمان انجام داده اند توصیه می‌شود.

آشواگاندا 

مصرف آشواگاندا باعث کمتر شدن ترشح هورمون های عصبی در بدن می گردد و از این رو در درمان افسردگی می‌تواند بسیار موثر باشد.    

 

 

روغن ماهی 

از آنجایی که در روغن ماهی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ وجود دارد مصرف آن باعث کاهش سطح استرس در بدن شده و در درمان افسردگی بعد از زایمان موثر میباشد. 

سنبل الطیب 

به طور کلی یکی از عواملی که باعث ایجاد افسردگی بعد از زایمان در زنان می گردد مشکلات مربوط به خواب می باشد. مصرف دمنوش سنبل الطیب به رفع بی خوابی کمک میکند و تنشهای عصبی را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.  به این منظور بهتر است که دمنوش سنبل الطیب را روزانه مصرف نمایید. 

ورزش 

انجام حرکات ورزشی باعث تحریک هورمون های مفید بدن شده و سطح متابولیسم بدن را افزایش میدهد. بدین ترتیب ورزش کردن خطر مبتلا شدن به افسردگی پس از زایمان را بسیار کاهش می دهد

 

کهن دار 

دمنوش کهن دار یکی از دمنوش هایی میباشد که باعث آرام شدن اعصاب شده و همچنین سطح تنش های عصبی را کاهش می دهد. مصرف دمنوش کهن دار برای درمان افسردگی بعد از زایمان بسیار موثر می باشد.  

علف چای 

گیاه علف چای برای درمان افسردگی های خفیف مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین چنانکه فردی پس از زایمان دچار علائم خفیف افسردگی پس از زایمان باشد مصرف دمنوش علف چای می تواند کمک کننده باشد.

زعفران 

در ترکیبات زعفران موادی مانند سروتونین وجود دارد که باعث ترشح هورمون های نشاط آور در بدن شده و به تثبیت خلق و خو کمک می‌نماید از این رو مصرف دمنوش زعفران برای درمان افسردگی پس از زایمان بسیار موثر می باشد.

 

بادرنجویه 

گیاه بادرنجبویه گیاهی دارویی می باشد که در طب سنتی از آن برای بهبود خلق و خو استفاده می گردد مصرف دمنوش بادرنجبویه برای رفع افسردگی پس از زایمان به زنانی که به تازگی صاحب فرزند شده اند توصیه می گردد.  

همچنین مراجعه به روانشناس صحبت کردن با او می‌تواند یکی از بهترین راههای درمان افسردگی پس از زایمان باشد 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم