مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

طبع کله پاچه و مضرات مصرف آن

  • ۳۰۰
طبع کله پاچه و مضرات مصرف آن

کله‌پاچه یکی از غذاهای محبوب ایرانی ها می باشد که بیشتر در صبحانه مصرف می‌گردد. این غذای لذیذ از فواید زیادی برخوردار می باشد اما در صورتی که بیش از یک ماه مصرف شود می‌تواند منجر به عوارض جبران‌ناپذیری گردد. در ادامه می توانید با مضرات مصرف کله‌پاچه آشنا شوید: 

کشک و خواص بی نظیر آن

  • ۲۹۱

کشک یکی از فراورده هایی میباشد که از شیر تهیه شده و به دلیل این که از کلسیم، فسفر و ویتامین زیادی برخوردار می باشد در پخت بسیاری از غذاها از آن استفاده می شود. استفاده از کشک برای افراد که دچار کمبود کلسیم می باشد گزینه بسیار مناسبی برای تامین مواد معدنی می باشد. در ادامه می توانید با خواص بیشتر کشک آشنا شوید:  

نارنگی و فواید مصرف آن

  • ۳۰۰
نارنگی و فواید مصرف آن

نارنگی یکی از مرکبات ای میباشد که پوست آن به راحتی جدا شده و دارای طعم شیرین میباشد. این میوه ی پاییزی علاوه بر این که خودش از فواید زیادی برخوردار می باشد پوسته آن نیز از خواص دارویی برخوردار می باشد و استفاده از آن برای سلامتی مفید است. در ادامه با فواید بیشتر نارنگی آشنا شوید: 

شوید و خواص درمانی فوق العاده‌اش

  • ۲۸۴
شوید و خواص درمانی فوق العاده‌اش

شوید گیاه یک ساله بوده که علاوه بر بو و طعم بی نظیر از خواص دارویی بالایی برخوردار است. این گیاه سرشار از مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، فولاد و ویتامین های گروه ب میباشد که استفاده از آن می تواند منجر به استحکام استخوان ها و دندان ها گردد. در ادامه می‌توانید با فواید بیشتر گیاه شوید آشنا شوید: 

فواید مصرف سوپ در روزهای سرد زمستان

  • ۲۸۳
فواید مصرف سوپ در روزهای سرد زمستان

سوپ یکی از پیش غذاهایی می باشد که مصرف آن علاوه بر اینکه باعث ایجاد یک احساس مطبوع در افراد می گردد به دلیل این که سرشار از سبزیجات تازه است می‌تواند در فصول سرد سال باعث پیشگیری از ابتلاء به سرماخوردگی شود. در ادامه می‌توانید با فواید بیشتر مصرف سوخت در زمستان آشنا شوید: 

زیاده روی در مصرف عسل چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

  • ۲۶۹
زیاده روی در مصرف عسل چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

عسل که در بین عموم با نام انگبین هم شناخته می‌شود دارای طعمی شیرین بوده و توسط زنبور عسل تولید می گردد این ماده گرانبها از فواید زیادی برخوردار می باشد اما در بعضی از مواقع زیاده روی در مصرف آن می‌تواند منجر به ایجاد عوارض جدی در بدن گردد. در ادامه می‌توانید با مضرات جدی زیاده روی مصرف عسل آشنا شوید:  

فواید مصرف خرمالو

  • ۲۹۷
فواید مصرف خرمالو

خرمالو میوه ای شیرین و نارنجی رنگ میباشد که سرشار از مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی مانند پروتئین، پتاسیم، منگنز، مس و انواع ویتامین ها می باشد. این میوه خوشمزه به دلیل اینکه از کالری کمی برخوردار می باشد و سرشار از فیبر است  می‌تواند باعث کاهش وزن در افراد شود. در ادامه می توانید با فواید بیشتر این میوه آشنا شوید: 

عوارض مصرف زیاد چای سیاه آشنا شوید

  • ۲۹۲
عوارض مصرف زیاد چای سیاه آشنا شوید

چای سیاه یکی از نوشیدنی های می باشد که امروزه استفاده از آن جای خود را در بین خانواده های ایرانی باز کرده است در صورتی که با زیاده روی در مصرف همراه شود می‌تواند منجر به ایجاد عوارضی مانند کم آبی بدن و بیماری های قلبی و عروقی گردد که در ادامه می توانید با مضرات بیشتر زیاده روی در مصرف چای آشنا شوید.

توصیه های لازم برای مصرف خوراکی ها در زمستان

  • ۲۹۲
توصیه های لازم برای مصرف خوراکی ها در زمستان

آب و هوا در زمستان به گونه ای می باشد که مصرف مواد غذایی با طبع گرم می تواند باعث تقویت بدن در این فصل شده و از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری می نماید. مصرف مواد غذایی با طبیعت سرد در فصول سرد سال می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی مانند کبد چرب در بدن شود.

خوراکی های با طبع گرم

  • ۳۰۰
خوراکی های با طبع گرم

به طور کلی در طب سنتی طبع مواد غذایی به دو دسته یک گرم و سرد تقسیم بندی می شود که استفاده از خوراکی های با طبع گرم در فصل های سرد سال می تواند باعث جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و رفع خستگی شود. مصرف این نوع از خوراکی ها در فصل زمستان باعث افزایش حرارت بدن شده و در نتیجه منجر به گرم شدن بدن میشود. در ادامه به معرفی تعدادی از مواد غذایی با طبع گرم می پردازیم: 

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم