مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

خوراکی های مفید برای درمان سرماخوردگی

  • ۷۴۵
خوراکی های مفید برای درمان سرماخوردگی

با نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان دغدغه بسیاری از مردم مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفولانزا می باشد. 

اما باید به این نکته توجه داشت که مصرف بعضی از مواد غذایی دارای خواص درمانی فوق العاده ای می باشد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه کاهش خطر مبتلا شدن به سرماخوردگی میشود.

 

همان طور که گفته شد مصرف بعضی از مواد غذایی خطر مبتلا شدن به سرماخوردگی را کاهش می‌دهد و همچنین در درمان سرماخوردگی بسیار موثر میباشد.  

در زیر به تعدادی از این مواد غذایی اشاره می نماییم: 

بلغور جو دوسر 

بلغور جو دوسر سرشار از انواع ویتامین ها کالری و مواد معدنی می باشد و مصرف آن فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد. مصرف بلغور جو دوسر علاوه‌بر کنترل قند خون و همچنین بهبود سیستم گوارش باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در نتیجه در درمان سرماخوردگی بسیار موثر میباشد.  

زنجبیل 

 

زنجبیل یک گیاه دارویی می باشد و سرشار از آنتی اکسیدان است. این گیاه دارویی خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و به عنوان یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان سرماخوردگی شناخته می شود. 

مصرف زنجبیل علاوه بر درمان سرماخوردگی باعث کاهش حالت تهوع و استفراغ نیز می شود. 

شیره نارگیل 

شیره نارگیل یکی از بهترین مواد برای تامین آب بدن در هنگام سرماخوردگی میباشد. در زمان سرماخوردگی چون بسیاری از افراد در اثر تب و تعریق زیاد دچار کم آبی بدن می شوند شیره نارگیل می‌تواند به تامین آب بدن کمک کند.  

مصرف شیره نارگیل علاوه بر درمان سرماخوردگی در کنترل قند خون می تواند بسیار کمک کننده باشد. 

سیر 

سیر یکی از مواد غذایی با خاصیت های بسیار زیاد می باشد. از آنجایی که سیر دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچ می باشد در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار موثر است. مصرف سیر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در نتیجه منجر به بهبود سریعتر سرماخوردگی می گردد.  

آب سبزیجات 

آب سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و بدن را در برابر میکروب ها تقویت می نماید و در نتیجه باعث درمان سریعتر سرماخوردگی میشود. 

آب مرغ 

آب مرغ سرشار از فسفر، منیزیم ،ویتامین ها، مواد معدنی و کلسیم می باشد و در درمان سرماخوردگی بسیار موثر است. مصرف آب مرغ برای رفع گلودرد و گرفتگی گلو نیز بسیار موثر می باشد. 

عسل 

مصرف عسل باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می گردد چون عسل دارای اثرات ضد باکتریایی بسیار قوی و ترکیبات ضدمیکروبی بالاست در درمان سرماخوردگی بسیار موثر میباشد. 

همچنین مصرف عسل باعث درمان گلودرد ناشی از عفونت باکتریایی و همچنین درمان سرفه کردن می شود. 

هویج 

هویج سرشار از انواع ویتامین ها از جمله ویتامین A می‌باشد . مصرف هویج سیستم ایمنی بدن را افزایش میدهد و باعث می شود که بدن برای مبارزه با انواع بیماری ها از جمله سرماخوردگی تقویت گردد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم