مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید بی نظیر گلاب

  • ۴۴۹
فواید بی نظیر گلاب

گلاب یک ماده آرام بخش می باشد که با بهبود عملکرد مغز می تواند در رفع بیماری هایی مانند افسردگی تاثیرگذار باشد همچنین استفاده از آن به شاداب شدن و روشن شدن پوست کمک کرده و در درمان جوش و لک های پوست تاثیر گذار است.

 

در طب سنتی طبع گلاب گرم و معتدل معرفی می‌شود و از آن برای تقویت قلب کبد و اعصاب می توان استفاده کرد. گلاب ماده ای می باشد که سرشار از انواع مواد مغذی مانند گلیکوزیدها ، فلاونوئیدها، پکتین، ویتامین سی، تانن، گرانتول و ویتامین e است.

 

 

 

فواید مصرف گلاب 

 

تقویت بینایی 

همانطور که گفته شد گلاب سرشار از بتاکاروتن می باشد و به تقویت بینایی کمک می‌کند. در طب سنتی گلاب را مانند یک قطره چشمی می‌دانند که از خشکی چشم جلوگیری کرده و در رفع بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید تاثیرگذار است. 

 

جلوگیری از ابتلا به آلزایمر 

گلاب باعث کاهش عملکرد آمیلوئید ها در بدن می‌شود آمیلوئید ها پروتئین هایی می باشند که در عملکرد مغز اختلال ایجاد کرده و باعث آلزایمر می شوند بنابراین می‌توان گفت مصرف گلاب باعث افزایش عملکرد مغز شده و از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می نماید.

 

مفید برای واژن 

گلاب مانند یک ماده ی ضدعفونی کننده عمل میکند و استفاده از آن برای درمان عفونت و قارچ های واژن بسیار موثر میباشد.همچنین استفاده از آن باعث خوشبو شدن این ناحیه از بدن میشود.

 

تقویت قلب 

استفاده از گلاب باعث صاف شدن جریان خون در رگها شده و همین امر به سلامت قلب کمک می کند همچنین به دلیل اینکه گلو یک ماده آرام بخش می باشد به سلامت متابولیسم بدن و افزایش عملکرد قد کمک میکند.

 

درمان میگرن 

همانطور که گفته شد گلاب یک ماده آرام بخش می باشد به صورتی که معمولاً از آن در مراسم عزاداری برای کاهش درد و غم و غصه استفاده می گردد بنابراین مصرف و استشمام گلاب برای درمان سردردهای عصبی و میگرن بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

 

تقویت پوست 

گلاب مانند یک داروی طبیعی برای پوست عمل می‌کند اما معمولاً از آن برای روشن تر شدن پوست استفاده می شود همچنین به دلیل اینکه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد معمولاً به قوی شدن سلولهای پوست کمک کرده و باعث نابودی سلول‌های مرده پوست می گردد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم