مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان سرخک با راهکارهای خانگی

  • ۴۴۷
درمان سرخک با راهکارهای خانگی

سرخک یکی از بیماری هایی میباشد که جدیداً در حال شیوع در کشور می باشد و فردی که به این بیماری مبتلا میگردد با حالاتی مانند تهوع، سردرد، خستگی و سفتی گردن رو به رو می شود. سرخک یک بیماری مسری می باشد بنابراین بهتر است که هنگامی که فردی به آن مبتلا می گردد تا ۱۶ روز در قرنطینه بماند. 

 

افرادی که واکسن سرخک را زده باشند ۹۸% نسبت به این بیماری ایمن هستند. همچنین افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند باید از مواد غذایی که سرشار از مواد معدنی و ویتامین آ می باشد استفاده کنند. 

کودکانی که به بیماری سرخک مبتلا می شوند معمولاً در دهان خود دچار دانه های سفید رنگ می‌شود و ممکن است که در گوشه های چشم آنها برآمدگی های سفید رنگ پدیدار شود.

 

درمان سرخک با راهکارهای خانگی 

 

شربت خاکشیر 

شربت خاکشیر یکی از نوشیدنی های بسیار موثر برای درمان سرخک می باشد زیرا باعث کاهش حرارت بدن شده و از خارش تاول های پوستی جلوگیری می نماید استفاده از شربت خاکشیر باعث کمتر شدن التهاب های ناشی از بیماری سرخک می شود. 

 

نارگیل 

نارگیل میوه می‌باشد که مصرف آن علاوه بر آنکه فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد که به درمان سرخک کمک می نماید زیرا سرشار از مواد مغذی و قند طبیعی می باشد و استفاده از آن باعث دفع مواد زائد از بدن میشود بنابراین مصرف نارگیل به افرادی که به بیماری سرخک مبتلا می شوند توصیه می گردد.

آبلیمو 

آبلیمو یکی از روش های خانگی برای درمان سرخک محسوب می شود به این منظور بهتر است آب چند عدد لیموی تازه را بگیرید و با آب مخلوط کرده و آن را بنوشید همچنین استفاده از آبلیمو بر روی تاول های پوستی باعث کاهش خارش آنها می شود.

 

برگ زیتون 

از آنجایی که برگ زیتون دارای خواص ضد ویروسی و میکروبی می باشد باعث کاهش علائم بیماری سرخک می گردد به این منظور باید خمیر برگ زیتون را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی تاول های پوستی قرار دهید سپس آن را به آرامی با آب ولرم بشویید.

چوب صندل 

چوب صندل گیاهی دارویی می باشد که باعث کاهش دردهای بیماری سرخک شده و از خارش تاول های پوستی جلوگیری می کند همچنین به دلیل اینکه دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی می باشد از عفونت تاول های پوستی جلوگیری می نماید. 

 

بابونه 

بابونه یکی دیگر از گیاهان دارویی میباشد که برای درمان سرخک استفاده می شود زیرا باعث تحریک سیستم ایمنی بدن شده و تب را که یکی از علائم سرخک می باشد کاهش می دهد به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که بابونه به همراه نعنا و بادرنجبویه مصرف شود. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم