مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان آلرژی های فصلی با طب سنتی

  • ۴۵۱
درمان آلرژی های فصلی با طب سنتی

در واقع می توان گفت آلرژی فصلی واکنش سیستم ایمنی بدن نسبت به تغییر فصل می باشد که معمولاً با علائمی مانند سرفه، عطسه، آبریزش بینی، اشک از چشم و خارش همراه می باشد. بیشترین آلرژی های فصلی در فصل بهار که هم زمان با گرده افشانی گیاهان می باشد اتفاق می‌افتد. 

 

در فصل بهار به دلیل اینکه بیشترین گرده افشانی در درخت ها، علف ها، شکوفه و گلها اتفاق می‌افتد باعث میشود که افراد با آلرژی فصل زیادی روبرو شوند. در فصل بهار افرادی که به مشکل آلرژی فصلی مبتلا می باشند بهتر است که بعد از بارندگی از خانه خارج شوند زیرا در این زمان باران گرده های موجود در هوا را شسته و دیگر اذیت کننده برای آنها نمی باشد.

 

درمان آلرژی های فصلی در طب سنتی 

 

روغن اسطوخودوس 

بعضی از افراد در هنگام مواجهه با آلرژی فصلی دچار حالاتی مانند ایجاد دانه های قرمز بر روی پوست و خارش آنها می شوند در چنین حالاتی استفاده از روغن اسطوخودوس و مالیدن آنها بر روی دانه های قرمز رنگ از خارش های پوستی جلوگیری می نماید. 

 

سرکه سیب 

استفاده از سرکه سیب به دلیل این که باعث تنظیم ph در بدن می شود می تواند به تسکین علائم حساسیت های فصلی کمک نماید همچنین به دلیل اینکه باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شده و سیستم ایمنی بدن را تحریک میکند به بهبود علائم آلرژی کمک می نماید

 
روغن بنفشه 

یکی دیگر از علائم آلرژی های فصلی آبریزش بینی و عطسه می باشد استفاده از روغن بنفشه و ماساژ دادن پیشانی با این روغن بهترین روش برای رهایی از شر این حالت می باشد همچنین به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که یک قطره از آن را در داخل بینی خود بچکانید.

 

روغن اکالیپتوس 

افرادی که در هنگام آلرژی فصلی دچار مشکلات تنفسی می‌شوند بهترین درمان ممکن برای آنها استفاده از روغن اکالیپتوس می‌باشد به این منظور بهتر است که مقداری روغن اکالیپتوس را به پیشانی و قفسه سینه خود بمالند و به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که آن را با روغن های دیگری مانند روغن بادام مخلوط کنند. 

 

خرفه 

یکی از گیاهان دارویی برای کاهش حالات آلرژیهای فصلی استفاده از خرفه میباشد بنابراین می‌توانید برای جلوگیری از مبتلا شدن به خارش های پوستی و کاهش عوارض حساسیت های فصلی از آب این گیاه استفاده کنند. 

 

پیاز 

پیاز سرشار از کوئرستین می باشد و چون دارای خاصیت ضد التهابی می باشد برای کاهش علائم آلرژی فصلی مانند آبریزش بینی گلودرد و سرفه بسیار موثر می باشد به منظور تاثیر بیشتر بهتر است که پیاز را به برش های کوچک تبدیل کرده و آنها را به آرامی بجوید.

 

 
روغن درخت چای 

استفاده از روغن چای و مالیدن آنها بر روی تاول های پوستی باعث درمان این نوع التهابات پوستی می گردد همچنین برای از بین بردن آلودگی ها و میکروب های موجود در مجاری تنفسی بهتر است که آن را در دستگاه پخش کننده روغن بریزید و در خانه خود قرار دهید.

 

دمنوش گزنه 

یکی دیگر از علائم آلرژی های فصلی گرفتگی بینی و سرفه می باشد استفاده از دمنوش گزنه علاوه بر درمان گرفتگی بینی و رفع سرفه به کاهش التهاب های مجاری تنفسی کمک می نماید. در گیاه گزنه ترکیباتی وجود دارد که باعث بهبود حساسیت های فصلی می شود. 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم