مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

کلیه ها و مواد مفید و مضر برای آنها

  • ۴۳۵
کلیه ها و مواد مفید و مضر برای آنها

کلیه ها یکی از مهمترین اندام‌های حیاتی بدن انسان می باشند که در هر ساعت حدود ۳۰ لیتر خون را تصفیه و مواد مضر آن را دفع می‌کنند و به همین علت باعث می‌شوند که بدن انسان دچار سستی، ضعف و مسمومیت نشود. 

 

به طور کلی افرادی که دچار مشکلات کلیوی میشوند به بیماری‌های دیگری مانند کم خونی و کمبود گلبول قرمز نیز مبتلا می شوند و مواد مفید در خون آنها مانند پروتئین، سدیم و پتاسیم به دلیل عدم فعالیت نفرون ها جذب نمی‌شود و دفع می گردد. 

کلیه ها نقش بسیار مهمی در تعادل املاح موجود در خون دارند و به همین دلیل باعث سلامتی اندام های بدن و نشاط و شادابی انسان می شوند  همچنین باعث تضمین فعالیت واکنش های مختلف آنزیمی برای متابولیسم سلولی می شوند. 

افرادی که دچار مشکلات کلیوی می باشند  معمولاً دارای رنگ و روی پریده و صورتی پف آلود می باشند و همیشه دچار ضعف شدید و سرگیجه و کم اشتهایی هستند. یکی دیگر از مهمترین کارهای کلیه ترشح دو نوع آنزیم می‌باشد که عبارتند از رنین و ارینروپویتین. 

آنزیم رنین باعث افزایش فشار خون شده و به تصفیه ی آن کمک می نماید و آنزیم اریتروپوئتین باعث ایجاد یک کار فوق‌العاده حیاتی در بدن انسان می شود به گونه ای که اگر ترشح نشود انسان دچار کم خونی حاد می‌شود و سلول‌های مغز استخوان از فعالیت باز می ایستند.

 

مواد غذایی مفید برای کلیه ها 

از جمله مواد غذایی که باعث شادابی و سلامت کلیه‌ها می‌شود می‌توان به لیمو ترش تازه، روغن زیتون، جوانه گندم، سیب درختی، خیار ، کاهو، برگه زردآلو و عسل اشاره کرد. 

 

مواد غذایی مضر برای کلیه ها  

چای یکی از نوشیدنی های فوق العاده مضر برای کلیه ها می باشد و دلیل آن این می باشد که باعث می شود که سلولهای کلیه بیش از حد تحریک شده و در نتیجه باعث وادار کردن کلیه ها به کار مداوم و طاقت فرسا می شود. همچنین مصرف سرخ کردنیها ، ادویه‌جات تند، شیرینی‌جات قنادی و غذاهای ساندویچی و خوردن مایعات همراه با غذا برای کلیه ها بسیار مضر میباشد. از جمله دیگر مواد غذای مضر برای بدن می توان به گوشت اردک، سوسیس، ترشیجات، سرکه و غذاهای پرچرب اشاره کرد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم