مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

چشم ها و مواد غذایی مفید و مضر برای آنها

  • ۴۳۶
چشم ها و مواد غذایی مفید و مضر برای آنها

چشم ها یکی از عجیب ترین خلقت انسان می باشد زیرا ۳۸ درصد از رشته های عصبی که به مغز وارد می‌شود یا از آن خارج می گردد مربوط به عصب بینایی است. سیستم بینایی انسان قادر است حدود ۷ میلیون رنگ و سایه را در یک لحظه تشخیص دهد.

 

یکی از مهم‌ترین اجزای چشم انسان شبکیه می‌باشد شبکیه پرده ای است در چشم که گیرنده های حس بینایی در آن قرار دارد و تعداد آنها بین ۷۵ تا ۱۷۵ میلیون می باشد. یکی از عجیب ترین خلقت های مربوط به چشمها این می باشد که درون سلول های مخروطی چشم دیسکت های حاوی اطلاعات نهفته شده وجود دارد که باعث تشخیص رنگ میشود.

چشم ها باعث ترشح آنزیمی به نام رود او پستی نمی‌شوند که این مایع شیمیایی از سلول های استوانه ای ترشح می گردد.

تغذیه نقش بسیار مهم در سلامتی چشم ها ایفا می کند و در صورتی که از خردسالی است مواد غذایی سالم استفاده شود باعث جلوگیری از ناراحتی چشمها و عدم استفاده از عینک می شود.

 

مواد غذایی مفید برای چشم ها 

در صورتی که افراد نیم ساعت قبل و دو ساعت و نیم بعد از غذا از آب ستفاده کنند می‌تواند به محافظت از چشم‌ها کمک نماید همچنین استفاده از میوه جات رنگی و سبزیجات تازه مانند هویج فرنگی ، کدو حلوایی، گوجه‌فرنگی و انبه می‌تواند به تقویت سیستم بینایی کمک کند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که مهم ترین توصیه برای محافظت از چشم ها کارکرد مناسب معده و اجابت مزاج میباشد زیرا بیشتر کودکانی که در خردسالی چشمهای آنها دچار مشکلات می شود معمولاً از یبوست رنج می برند.

 

مواد غذای مضر برای چشم ها 

از جمله مواد غذایی مضر برای چشم ها می توان به ماست، چای، تخم مرغ زیاد، غذاهای چرب و سرخ کردنی، آش رشته، ماکارونی، شیرینی جات، پنیر، تنقلات مصنوعی، شکلات، کاکائو، چیپس، خیارشور و کلم شور اشاره کرد. همچنین خیره شدن زیاد به تلفن همراه ، مطالعه در محیطی که از نور کافی برخوردار نباشد ، شب بیداری ، کم خوابی و مطالعه در حال حرکت می‌تواند باعث آسیب رسیدن به چشم ها شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم