مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

خواص مصرف هلو

  • ۴۳۵
خواص مصرف هلو

هلو یک میوه تابستانی می باشد که سرشار از پتاسیم، کلسیم، منیزیم و آهن می باشد و به دلیل اینکه از کالری پایینی برخوردار می باشد مصرف آن باعث اضافه وزن نمی شود. این میوه لذیذ دارای طعمی ترش و شیرین می‌باشد که گوشت داخلی آن از ۸۷ درصد آب تشکیل شده است. 

 

پرز های موجود بر روی پوست هلو به تقویت دستگاه گوارش کمک کرده و همچنین مصرف آن باعث افزایش سلامتی پوست میشود. در حال حاضر کشور چین بزرگترین تولید کننده میوه هلو در جهان شناخته می شود و بعد از آن ایتالیا در رتبه دوم قرار دارد.

 

فواید مصرف هلو 

 

افزایش سلامت پوست 

هلو سرشار از ویتامین c می‌باشد و مصرف آن باعث نابودی رادیکال‌های آزاد در بدن شده و از پوست در در برابر اشعه ماورای بنفش حفاظت می‌نماید. آنتی اکسیدان های موجود در هلو باعث رشد کلاژن سازی در پوست شده و از التهابات پوستی جلوگیری می نماید همچنین ویتامین هایی که در هلو وجود دارد باعث نابودی سلولهای مرده پوست میشود. 

 

تقویت بینایی 

یکی از ترکیباتی که به تقویت بینایی چشم کمک می‌نماید بتاکاروتن می‌باشد و هلو سرشار از بتاکاروتن است و همین ترکیب باعث جلوگیری از مشکلات چشمی مانند نابینایی و خشکی چشم میشود. مصرف هلو باعث محافظت بافت‌های شبکیه چشم در مقابل صدمات رادیکال‌های آزاد شده و همچنین به خطر  مبتلا شدن به آب مروارید را کاهش میدهد. 

 

تقویت سیستم ایمنی بدن 

هلو سرشار از ویتامین c بوده و مصرف آن باعث کاهش عفونت های موجود در بدن شده و خطر مبتلا شدن به بعضی از بیماری‌ها مانند آنفولانزا، سرماخوردگی، ذات‌الریه و مالاریا را کاهش می‌دهد.

مناسب برای زنان باردار 

هلو یکی از میوه هایی می باشد که مصرف آن به زنان باردار بسیار توصیه می‌شود زیرا سرشار از ویتامین c می‌باشد و به استحکام استخوانها، رشد بهتر ماهیچه‌ها و رگهای خونی جنین کمک می‌نماید. همچنین به دلیل اینکه در هلو ترکیبی به نام فولات وجود دارد مصرف آن باعث جلوگیری از نقص لوله های عصبی جنین میشود.  

 

استحکام استخوان ها 

مصرف هلو از کم شدن مواد آهکی استخوان جلوگیری کرده خطر مبتلا شدن به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد معمولاً مصرف هلو به افراد مسن و زنان یائسه که بیشتر در معرض پوکی استخوان می باشند توصیه می گردد. هلو به دلیل اینکه سرشار از کلسیم و آهن می‌باشد به استحکام استخوان ها کمک می کند.

 

کاهش وزن 

در هلو ترکیب به نام فنولی وجود دارد که با چاقی مقابله کرده و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد به همین دلیل مصرف هلو به کاهش وزن کمک می نماید. همچنین به دلیل اینکه در هلو فیبر زیادی وجود دارد مصرف آن باعث می‌شود که فرد تا مدت زمان زیادی احساس سیری داشته باشد و از خوردن دوباره جلوگیری می نماید. 

 

تقویت قلب 

مصرف هلو باعث پاکسازی خون شده و به دلیل اینکه در آن ویتامین k وجود دارد از لخته شدن خون جلوگیری کرده و همین امر خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همچنین در هلو ترکیب به نام پتاسیم و الکترولیت وجود دارد که باعث تنظیم ضربان قلب شده و فشار خون را کاهش می دهد همچنین مصرف هلو باعث درمان بیماریهایی مانند کم خونی و کمبود آهن می شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم