مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

خواص مصرف کاهو

  • ۴۵۱
خواص مصرف کاهو

کاهو یکی از محبوب ترین سبزیجات مورد استفاده در بین مردم تمام دنیا می‌باشد که مصرف آن باعث تناسب اندام میگردد.کاهو سرشار از انواع ویتامین ها، منگنز، آهن و فیبر می‌باشد که مصرف آن به کاهش التهابات بدن کمک می‌نماید. 

 

در طب سنتی طبع کاهو سرد و تر معرفی می شود بنابراین بهتر است افرادی که دارای مزاج سرد می باشد آن را همراه با مصلحات آن مانند نعنا، سکنجبین و کرفس مصرف کنند. از جمله فوایدی که مصرف کاهو برای بدن به دنبال دارد می‌توان به درمان افسردگی، افزایش سلامت پوست، درمان دیابت، درمان کبد چرب ، تقویت معده و کاهش فشار خون اشاره کرد. 

 

 

فواید مصرف کاهو 

 

درمان کبد چرب 

کاهو یکی از سبزیجات پر طرفدار می باشد و هرچه رنگ آن تیره تر باشد خواص بیشتری برای بدن به دنبال دارد از جمله فواید کاهو برای بدن می توان به دفع مواد زائد اشاره کرد زیرا کاهو حاوی مواد معدنی می‌باشد و باعث پاکسازی کبد از سموم شده و به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان کبد چرب محسوب می شود. 

 

کاهش وزن 

کاهو یکی از سبزیجات می باشد که از فیبر بسیار بالایی برخوردار است اما کالری آن پایین می باشد و مصرف آن باعث می‌شود که فرد تا مدت زمان زیادی احساس سیری داشته باشد و به کاهش وزن کمک می نماید همچنین به دلیل اینکه مصرف کاهو باعث کاهش تجمع آب در بدن می‌شود به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.  

 

افزایش سلامت پوست 

کاهو سرشار از پتاسیم، ویتامین a، ویتامین c و ویتامین b می باشد و به همین دلیل به عنوان یک روش خانگی برای داشتن پوستی سالم به شمار می آید شما می توانید از کاهو برای درمان جوشهای صورت استفاده کنید همچنین مصرف کاهو به درخشان و شاداب شدن پوست صورت کمک می نماید. 

مفید برای جنین 

معمولاً مصرف کاهو به زنان باردار توصیه می گردد زیرا در کاهو مقدار زیادی فولاد قرار گرفته است که باعث جلوگیری از نقایص مادرزادی جنین می شود همچنین استفاده از کاهو به دلیل این که سرشار از فیبر می باشد از ایجاد یبوست در زنان باردار جلوگیری میکند.

 

درمان دیابت 

در کاهو ترکیبی مفید به نام کارتنوئید وجود دارد باعث کاهش سطح گلوکز خون شده و به همین دلیل مصرف آن برای افرادی که به دیابت مبتلا می باشند توصیه می گردد. کاروتنوئید ضد دیابت می باشد و خطر مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد. 

 

درمان بی خوابی 

در کاهو ترکیبی به نام لاکتو کاریوم وجود دارد که خاصیت آرام بخشی دارد و می تواند به بهبود خواب کمک کند بنابراین افرادی که دچار مشکلات کم خوابی و بی خوابی می باشند مصرف کاهو به آنان توصیه می گردد زیرا باعث بهبود کیفیت خواب میشود. 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم