مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

توصیه های لازم برای مصرف خوراکی ها در زمستان

  • ۲۰
توصیه های لازم برای مصرف خوراکی ها در زمستان

آب و هوا در زمستان به گونه ای می باشد که مصرف مواد غذایی با طبع گرم می تواند باعث تقویت بدن در این فصل شده و از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری می نماید. مصرف مواد غذایی با طبیعت سرد در فصول سرد سال می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی مانند کبد چرب در بدن شود.

 

توصیه های لازم برای فصل زمستان

 

مصرف سالاد گوجه و خیار ممنوع 

گوجه و خیار هر دو دارای طبع سرد بوده و برای استفاده در فصل تابستان مناسب هستند. استفاده از این سالار در فصل زمستان می تواند باعث ایجاد عوارض جدی در بدن شود. بهتر است در فصل زمستان به جای استفاده از سالاد خیار و گوجه از سالادهای کلم و کرفس استفاده شود. 

مصرف لبنیات را به حداقل برسانید 

بیشتر مواد لبنی مانند پنیر، دوغ و کشک دارای طبیعت سرد می‌باشد و مصرف آن در زمستان مناسب نیست. اما از آنجایی که بیشتر لبنیات سرشار از کلسیم می باشد می توان در فصل زمستان مواد غذایی با طبع گرم مانند کنجد و شلغم را که سرشار از کلسیم می باشند را جایگزین آن کرد. 

مصرف مواد غذایی منیزیم دار 

مواد غذایی منیزیم دار یکی از مناسب ترین خوراکی ها برای استفاده در فصل زمستان می باشند. مصرف این مواد غذایی علاوه بر اینکه می‌تواند منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شود از ایجاد احساس خستگی و افسردگی جلوگیری می نماید. از جمله مواد غذایی که سرشار از منیزیم می باشد می‌توان به اسفناج، موز، انجیر، گوجه فرنگی، بادام و فندق اشاره کرد.

افزایش مصرف پروتئین 

بسیاری از افراد در فصل زمستان با حالاتی مانند خواب آلودگی روبرو می شوندو افزایش مصرف موادغذایی که سرشار از پروتئین باشند میتواند باعث رفع این مشکل شود.از جمله مواد غذایی که سرشار از پروتئین هستند میتوان به تخم مرغ، آجیل ها و پنیر اشاره کرد. 

مصرف کدو حلوایی 

کدو حلوایی سرشار از ویتامین سی بوده و مصرف آن در فصل زمستان می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک نماید.مصرف کدو حلوایی در زمستان باعث افزایش توان دفاعی بدن در برابر ابتلا به سرما خوردگی و آنفولانزا میشود.علاوه برآن مصرف این کدو منجر به استحکام استخوانها نیز می گردد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم