مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

طبع کله پاچه و مضرات مصرف آن

  • ۳۰۶
طبع کله پاچه و مضرات مصرف آن

کله‌پاچه یکی از غذاهای محبوب ایرانی ها می باشد که بیشتر در صبحانه مصرف می‌گردد. این غذای لذیذ از فواید زیادی برخوردار می باشد اما در صورتی که بیش از یک ماه مصرف شود می‌تواند منجر به عوارض جبران‌ناپذیری گردد. در ادامه می توانید با مضرات مصرف کله‌پاچه آشنا شوید: 

 

طبع کله پاچه 

کله پاچه یکی از غذاهایی میباشد که نمیتوان به قطع یقین طبع خاصی برای آن تعریف کرد زیرا اجزای سازنده آن از طبع های مختلفی برخوردار هستند.

به طور مثال طبع بناگوش و چشم گرم و تر و طبع مغز کله پاچه سرد و تر میباشد.

 

مضرات مصرف کله پاچه 

ایجاد بیماری قلبی 

از آن جایی که کله پاچه از چربی بالایی برخوردار می باشد می تواند منجر به گرفتگی عروق خونی شده و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. به طور کلی استفاده از کله پاچه در فردی که دچار بیماری های قلبی و عروقی می باشند توصیه نمی شود زیرا باعث تضعیف عملکرد قلب می گردد.

مضر برای زنان باردار 

به طور کلی استفاده از کله پاچه در دوران بارداری به زنان باردار توصیه نمی شود زیرا با افزایش وزن می تواند منجر به ایجاد سختی در زمان زایمان گردد. از دیگر مضرات مصرف کله پاچه در دوران بارداری این باشد که با افزایش کلسترول می تواند استرس های دوران بارداری را افزایش دهد.

ایجاد مشکلات گوارشی 

کله پاچه ای که از مواد غذایی میباشد که سرشار از چربی و پروتئین می باشد و به همین دلیل مصرف زیاد آن می‌تواند باعث ایجاد مشکل در دستگاه گوارش در جهت هضم غذا شود. به طور کلی استفاده از کله پاچه به افرادی که دچار مشکلات گوارشی می باشند و افراد کم تحرک توصیه نمی شود. 

 

زمان مناسب برای مصرف کله پاچه 

از آنجایی که کله پاچه به عنوان یک غذای پر چربی و پرکالری شناخته می‌شود بهترین زمان مصرف آن در وعده صبحانه می باشد همچنین بهتر است که بعد از مصرف آن با انجام حرکات ورزشی به هضم راحت‌تر آن کمک نمایید. استفاده از کله پاچه در شب می‌تواند باعث ایجاد مشکلات گوارشی و بی خوابی شود.

همانطور که گفته شد کله پاچه به عنوان یکی از غذاهای دیر هضم شناخته می شود که بهتر است برای هضم راحت تر،را به همراه آب لیموی تازه مصرف نمایید.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم