مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

با گردو و مضرات آن آشنا شوید

  • ۳۱۸
با گردو و مضرات آن آشنا شوید

همه مواد غذایی که مصرف آنها می تواند فواید زیادی برای بدن به دنبال داشته باشد به همان اندازه زیاده روی در مصرف آن می‌تواند منجر به ایجاد عوارض در بدن شود. گردو یکی از آجیل هایی می باشد که با اینکه از فواید زیادی برخوردار است اما مصرف بیش از اندازه آن در طول روز می تواند باعث ایجاد عوارض جدی در بدن گردد که در ادامه می توانید با مضرات بیشتر گردو آشنا شوید: 

 

مضرات مصرف گردو 

افزایش وزن 

تحقیقات نشان می‌دهند که گرد او به دلیل اینکه از کالری بالایی برخوردار می باشد مصرف آن می‌تواند منجر به ایجاد اضافه وزن گردد. علاوه بر این به دلیل اینکه گردو سرشار از اسیدهای چرب می باشد در صورتی که در مصرف آن اعتدال را رعایت نکنید حتماً به اضافه وزن دچار خواهید شد.

ایجاد مشکلات گوارشی 

گردو جز مواد غذایی می باشد که مصرف بیش از حد آن می تواند باعث ایجاد مشکلات گوارشی گردد. زیاده روی در مصرف گردو باعث افزایش ترشح هیستامین در بدن شده و درنتیجه می‌تواند منجر به ایجاد حالاتی مانند اسهال،دل درد، استفراغ، ورم معده و حالت تهوع میگردد.

کاهش جذب مواد معدنی 

گردو مانند دیگر مغز ها سرشار از اسید فیتیک میباشد زیاده روی در مصرف آن می‌تواند جذب مواد معدنی مانند آهن و روی را در بدن با اختلال همراه نماید. به طور کلی توصیه می‌شود که در طول روز بیشتر از ۵ عدد گردو مصرف نشود زیرا می تواند منجر به ابتلا به بیماری هایی مانند کم خونی گردد.

ایجاد آلرژی 

گردو یکی از آجیل های حساسیت زا شناخته می شود و مصرف آن در برخی از افراد می توانند منجر به ایجاد علائمی مانند خارش دهان، حالت تهوع، خارش چشمها و احتقان بینی گردد. در کنار این حالات بعضی از افراد با خوردن گردو می توانند دچار علائم جدی‌تری مانند مختل شدن تنفس و شوک بدن گردند.

ایجاد کبد چرب 

گردو یکی از مغز های می باشد که از درصد چربی بالایی برخوردار می باشد که به طور کلی در طب سنتی به افرادی که به بیماری کبد چرب مبتلا می باشند مصرف این خوراکی توصیه نمی شود. مصرف زیاد گردو می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری کبد چرب و تشدید آن نیز گردد زیرا چربی موجود در گردو به راحتی توسط کبد جذب می گردد.

مضر در بارداری 

با اینکه مصرف گردو در طول دوران بارداری می‌تواند فواید زیادی برای جنین و مادر به دنبال داشته باشد اما زیاده روی در مصرف آن می‌تواند منجر به ایجاد عوارضی مانند خس خس سینه، اسهال، تشدید آلرژی، خونریزی و التهاب گردد. به طور کلی توصیه می شود که زنان باردار در طول روز بیش از پنج عدد گردو مصرف نکنند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم