مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

پرتقال و فواید بی نظیر آن

  • ۲۸۵
پرتقال و فواید بی نظیر آن

پرتقال یکی از میوه های پاییز و زمستان محسوب شده که به دلیل بهره مندی از طعم لذیذ و فواید بسیار زیاد مورد توجه قرار گرفته است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف یک عدد پرتقال در طول روز می تواند بدن را از سرده ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها محافظت نماید. در ادامه با فواید بیشتر پرتقال آشنا شوید: 

 

فواید مصرف پرتقال

 
استحکام استخوان ها 

پرتقال یکی از میوه‌های میباشد که سرشار از ویتامین c و کلسیم می باشد و مصرف آن علاوه بر سالمندان به کودکان و نوجوانان توصیه می گردد. استفاده از پرتقال علاوه بر جذب بیشتر آهن در بدن باعث تقویت اسکلت بدن شده و از پوکی استخوان جلوگیری می‌نماید علاوه بر آن می‌تواند به تنظیم ضربان قلب نیز کمک کند.

تنظیم فشار خون 

یکی از ترکیبات دیگری که در بافت پرتقال یافت می‌شود پتاسیم می‌باشد که مصرف آن می‌تواند باعث کاهش فشار خون در بدن شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته قلبی را کاهش میدهد. به طور کلی تحقیقات نشان می دهد که مصرف یک عدد پرتقال در طول روز می تواند خطر مرگ ناشی از سکته قلبی را با ۲۰ درصد کاهش دهد.

کاهش چین و چروک 

ویتامین سی موجود در پرتقال نقش بسیار پررنگی در حفاظت پوست ایفا می‌کند به گونه‌ای که می‌توان گفت مصرف پرتقال می تواند آسیب های پوستی را کاهش داده و از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری نماید. علاوه بر آن مصرف پرتقال می‌تواند پوست را در برابر آلودگی های محیطی و آسیب های بافتی محافظت کند.

جلوگیری از بیماری های کلیوی 

مصرف پرتقال به افرادی که دچار مشکلات کلیوی مانند سنگ کلیه می باشد توصیه می گردد. آدمهای عزیزتر از بهمن که معمولاً در طب سنتی برای جلوگیری از سنگ کلیه در داخل کلیه ها مصرف آب پرتقال توصیه می‌گردد اما از آنجایی که این میوه سرشار از قند می باشد در مصرف آن نباید زیاده‌روی گردد زیرا می‌تواند باعث پوسیدگی دندانها شود.

درمان بوی بد دهان 

بعضی از افراد به دلیل مشکلات متفاوت مانند پوسیدگی دندان ها یا مشکلات گوارشی در طول زندگی خود با بوی بد دهان رو به رو می گردند که به منظور رفع این مشکل نوشیدن دمنوش پرتقال به صورت روزانه توصیه می شود. استفاده از دمنوش پرتقال می تواند باعث بهبود بهداشت دهان و دندان شده و بوی بد دهان را کاهش میدهد.

جلوگیری از کم خونی 

با اینکه پرتقال به عنوان منبع غنی از آهن شناخته نمی‌شود اما از آنجایی که سرشار از ویتامین c و اسید سیتریک بوده و می‌تواند مقدار جذب آهن در بدن را افزایش داده و به جلوگیری از ابتلا به کم خونی و درمان آن کمک می نماید. به طور کلی توصیه می شود که پرتقال را همراه با سایر مواد غذایی مصرف کنید تا به جلوگیری از ابتلا به آنمی کمک نماید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم