مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف عرق آویشن

  • ۲۹۵
فواید مصرف عرق آویشن

عرق آویشن دارای عطر و طعم بی نظیر بوده و با نام علمی تیموس شناخته می شود. از آنجایی که این عرق سرشار از فسفر، منیزیم، آهن، پتاسیم و منگنز می باشد و می توان از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرد. در طب سنتی استفاده از این عرق به افرادی که به بیماری هایی مانند سرگیجه و ام اس اس مبتلا می باشند توصیه می گردد. در ادامه می توانید با فواید بیشتر عرق آویشن آشنا شوید: 

 

فواید مصرف عرق آویش

 
درمان سرفه

استفاده از عرق آویشن یکی از موثرترین درمان های خانگی برای رفع و درمان سرفه شناخته می‌شود زیرا از آنجایی که این عرق دارای خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی بوده باعث دفع عوامل بیماری زا شده و به تسریع درمان کمک می کند. در طب سنتی مصرف عرق آویشن در هنگام سرماخوردگی برای درمان هر چه سریعتر بیماری توصیه می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

 عرق آویشن سرشار از ویتامین c بوده با افزایش تولید سلول‌های سفید خون می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک نماید. یکی از ترکیبات موجود در عرق آویشن تیمول می‌باشد که باعث خنثی کردن فعالیت رادیکال های آزاد در بدن شده و بدن را در برابر ابتلا به بیماری ها محافظت می کند.

تقویت سیستم گوارش

 در طب سنتی به افرادی که دچار مشکلات گوارشی می باشند استفاده از عرق آویشن توصیه می شود زیرا این عرق دارای خاصیت ضد باکتری بوده و مصرف آن به نابودی باکتری های مضر معده می‌انجامد. به طور کلی برای رفع مشکلات گوارشی مانند یبوست، سوزش معده و تهوع می توان از خواص عرق آویشن بهره برد.

تقویت مو 

عرق آویشن یکی از عرق های گیاهی می باشد که استفاده از آن برای موها منجر به قطع سریع ریزش موها می گردد. ترکیبات موجود در عرق آویشن به گونه ای می باشد که باعث تغذیه فولیکول های مو شده و به تقویت پیاز مو کمک میکند.

کاهش وزن 

عرق آویشن دارای طبع گرم و خشک بوده به همین دلیل مصرف آن می‌تواند با افزایش سوخت و ساز بدن، چربی های موجود در ناحیه  شکم را به صورت سریع آب می کند. تاثیر عرق آویشن برای لاغری در افرادی که دارای مزاج سرد میباشد بیشتر است و بهتر است به منظور تاثیر بیشتر به همراه آن از عرق زیره استفاده گردد.

بهبود خلق و خو 

ماده‌ای به نام کارواکرول در عرق آویشن وجود دارد که منجر به بهبود عملکرد سلول های عصبی شده و با تقویت حافظه، خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد. ترکیبات موجود در این عرق گیاهی به گونه ای می باشد که با کاهش استرس منجر به بهبود خلق و خو می گردد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم