مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

آب و فواید اعجاب انگیز آن

  • ۲۸۶
آب و فواید اعجاب انگیز آن

همانطور که میدانید آب و حدود ۶۰ درصد از بدن انسان را آب تشکیل داده است و به همین دلیل مصرف آن می‌تواند فواید زیادی برای بدن به دنبال داشته باشد از جمله فواید می‌توان به دفع مواد زائد از بدن و کمک به بهبود عملکرد مغز اشاره کرد. در ادامه می توانید با فواید بیشتر مصرف آب آشنا شوید: 

 

فواید مصرف آب 

مبارزه با بیماری ها 

همانطور که گفته شد مصرف آب می‌تواند به دفع مواد زائد از بدن کمک کرده و از همین رو از بروز بعضی از بیماری‌ها جلوگیری می نماید. به طور کلی می‌توان گفت که در طول روز بیشتر آب مصرف می کنند کمتر دچار مشکل از عفونت مجاری ادراری یبوست و سنگ کلیه می شوند.

افزایش انرژی 

یکی از فواید اصلی مصرف آب میباشد که باعث افزایش انرژی بدن در طول روز می شود. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از ۵۰۰ میلی لیتر آب در طول روز می تواند انرژی بدن را به اندازه ۳۰ درصد افزایش دهد. به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران در حین ورزش کردن از آب مصرف می کنند که این امر باعث افزایش انرژی در آنها خواهد شد.

کاهش استرس 

آب ماده ای می باشد که تاثیر مستقیمی بر عملکرد مغز دارد و استفاده به اندازه آن می‌تواند باعث عملکرد بهتر سلول های مغز شده و در نتیجه با بهبود عملکرد مغز منجر به کاهش استرس می شود. تحقیقات ثابت کرده افرادی که در طول روز از آب بیشتری مصرف می کنند کمتر در خطر ابتلا به افسردگی می باشند.

تغذیه پوست 

یکی از دلایل اصلی پیدایش چین و چروک بر روی پوست کم آبی میباشد. نوشیدن آب کافی باعث بازسازی سلول های آسیب دیده پوست شده و به کاهش چین و چروک کمک می‌نماید.مصرف آب با افزایش جریان خون در سطح پوست باعث درخشندگی بیشتر پوست میگردد.

جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه 

نمک و مواد معدنی موجود در ادرار باعث تشکیل سنگ کلیه می گردد از همین رو گفته می شود که مصرف زیاد آب با دفع این مواد از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری میکند زیرا نوشیدن آب می تواند غلظت نمک و املاح موجود را کم کند. علاوه بر آن مصرف آب می تواند باعث عملکرد درست کلیه ها شود.

سلامت قلب 

به طور کلی پزشکان مصرف آب را به منظور تندرستی توصیه می‌کند زیرا استفاده از آب می تواند خطر حملات قلبی را کاهش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که در طول روز بیش از ۵ لیوان آب مصرف کند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی تا حد بسیار زیادی در آن ها کاهش پیدا میکند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم