مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

آنفولانزا و روش های درمان آن

  • ۲۹۷
آنفولانزا و روش های درمان آن

یکی از شایع ترین بیماری هایی که افراد در فصل زمستان با آن روبه‌رو می‌شوند آنفولانزا میباشد. این بیماری که به دلیل ورود ویروس ها به بدن آغاز می‌شود معمولاً با سرماخوردگی دارای علائم مشابهی می باشد. از جمله علائم بیماری آنفولانزا میتوان به سرفه خشک، سردرد، بدن درد، گلو درد، خستگی، ضعف، تب و لرز اشاره کرد. در ادامه می توانید با روشهای درمان خانگی بیماری آنفولانزا آشنا شوید: 

 

افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزا هستند: 

  1. افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای میباشند.
  2. افراد مسن 
  3. کودکان زیر ۵ سال 
  4. درمان خانگی بیماری آنفولانزا 

 

درمانهای خانگی آنفولانزا 

 

مصرف سوپ مرغ  

سوپ مرغ یکی از خوراکی هایی می باشد که مصرف آن باعث حفظ آب بدن و هیدراته ماندن میشود. از دیگر فواید مصرف سوپ مرغ در دورانی که به آنفولانزا مبتلا هستید می توان به کاهش احتقان بینی و سینوس ها اشاره کرد. از آنجایی که سوپ گندم سرشار از مواد مغذی مانند سدیم و پتاسیم می‌باشد مصرف آن می‌تواند به بازسازی سلول‌های ایمنی بدن کمک کند.

عسل 

عسل یکی از مواد غذایی می باشد که خاصیت های فراوان آن در طب سنتی بارها یادآور شده است از آنجایی که دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی می باشد استفاده از آن باعث نابودی ویروس آنفولانزا در بدن شده و به درمان سریعتر آنفولانزا کمک می کند. در استفاده از عسل برای درمان آنفولانزا باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از آن برای کودکان زیر یک سال ممنوع میباشد.

چای سبز 

چای سبز یکی از دمنوش های گیاهی بسیار موثر برای درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا می باشد زیرا به دلیل این که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و منجر به درمان بیماری آنفولانزا می شود. در ترکیبات چای سبز ماده وجود دارد که می‌تواند به مهار ویروس آنفولانزا کمک کند.

دمنوش دارچین 

یکی از موثرترین اقدام ها برای درمان آنفولانزا با روش های خانگی استفاده از دمنوش دارچین میباشد. مصرف این دمنوش باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شده و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های چون سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش میدهد. به طور کلی به افرادی که بیماری آنفولانزا مبتلا شده‌اند مصرف روزانه یک فنجان دمنوش دارچین توصیه می گردد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم