مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مصرف شیرینی ها چه بلایی بر سر بدنمان می آورد؟

  • ۲۶
مصرف شیرینی ها چه بلایی بر سر بدنمان می آورد؟

با اینکه مضرات مصرف بیش از حد شیرینی بر همگان روشن می باشد اما با این حال بسیاری از افراد عادت به مصرف زیاد آن دارند و از همین رو می‌توان گفت خوردن زیاد شیرینی می‌تواند خطر اضافه وزن و ابتلا به دیابت و امراض قلبی را تا حدود بسیار زیادی افزایش دهد. در ادامه با مضرات بیشتر مصرف شیرینی آشنا شوید: 

 

عوارض مصرف شیرینی 

 

ایجاد احساس ضعف و خستگی 

همانطور که گفته شد بسیاری از افراد به خوردن شیرینی جات عادت پیدا می کنند و در صورتی که شما در روز از میزان بیش از حد مواد قندی استفاده کنید و بعد از مدتی در این برنامه تغییری ایجاد کنید منجر به ایجاد احساس ضعف و سستی خواهد شد. 

پوسیدگی دندان 

به دلیل اینکه در شیرینی ها مواد قندی بسیار زیادی وجود دارد مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان ها شود. به طور کلی می‌توان گفت یکی از رایج‌ترین مشکلات مصرف زیاد شیرینی دندان درد می باشد زیرا بسیاری از افراد پس از مصرف شیرینی جات مسواک نمیزنند می‌تواند منجر به حساس شدن دندان ها گردد.

ایجاد چین و چروک  

بسیاری از افراد بعد از مصرف شیرینی دچار مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه می شوند. به طور کلی باید این را بدانید که مصرف بیش از حد مواد قندی و شیرین ایجاد می تواند باعث ایجاد چین و چروک زودرس بر روی پوست گردد و روند پیری پوست را تسریع می بخشد.

ایجاد مشکلات گوارشی 

شیرینی جات از موادی می باشد که مصرف آن می‌تواند باعث افزایش رفلاکس معده به مری و ترش کردن شود. به طور کلی می‌توان گفت استفاده زیاد از شیرینی جات باعث افزایش ترشح اسید معده و ایجاد مشکلات گوارشی مانند التهاب معده می گردد.

افزایش وزن 

همانطور که میدانید شیرینی‌ها سرشار از کالری می باشد و مصرف آن می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود. به طور کلی می‌توان گفت مصرف زیاد شیرینی ها باعث تجمع مواد قندی در بدن شده و باعث اضافه وزن می شود علاوه بر آن مصرف شیرینی در افراد مستعد و دارای سابقه ژنتیکی می تواند منجر به ابتلا به دیابت شود.

 

چگونه مصرف شیرینی جات را ترک کنیم 

اولین راه برای خلاص شدن از شرح اعتیاد به مصرف شیرینی جات این میباشد که تمامی مواد خوراکی شیرین را از جلوی دست خود دور کنید و بعد از آن رژیم غذایی خود را به یک رژیم غذایی سالم تبدیل کنید. 

پیروی از یک رژیم غذایی سالم که شامل سبزیجات محصولات لبنی آجیل ماهی تخم مرغ و میوه ها باشد می‌تواند باعث تامین انرژی مورد نیاز روزانه بدن گردد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم