مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

۷ خطر جدی مصرف نوشابه

  • ۳۱۳
۷ خطر جدی مصرف نوشابه

نوشابه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های جهان می باشد که به دلیل اینکه قند زیادی دارد می تواند برای سلامتی بدن مضرات زیادی داشته باشد و حتی در بسیاری از مواقع منجر به دیابت و تخریب دندان ها می گردد. تحقیقات نشان می‌دهد که حتی مصرف نوشابه های بدون قند و رژیمی تاثیرات مخرب ای در سلامت بدن دارد که در ادامه می توانید با مضرات مصرف نوشابه آشنا شوید: 

 

مضرات مصرف نوشابه 

 

پوسیدگی دندان ها 

همانطور که گفته شد نوشابه دارای قند بسیار زیادی می باشد و از همین رو به پوسیدگی دندان ها کمک می کند علاوه بر آن به دلیل اینکه در نوشابه اسیدهایی به نام اسید فسفریک و اسید کربنیک وجود دارد مصرف آن باعث میشود که محیط دهان اسیدی شده و در نهایت منجر به پوسیدگی دندان ها می گردد. 

مشکلات کلیوی 

تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که به طور مرتب نوشابه مصرف می کند بیشتر در خطر ابتلا به مشکلات کلیوی و سنگ کلیه می باشند. مصرف بی رویه نوشابه رابطه مستقیم با ایجاد سنگ کلیه دارد و حتی در بسیاری از مواقع می تواند منجر به کم آبی کلیه شود.

نارسایی قلبی 

نارسایی قلبی بیماری می باشد که با اضافه وزن و فشار خون در ارتباط است و از آنجایی که نوشابه قند زیادی دارد با اضافه وزن و به هم ریختن فشار خون می تواند منجر به نارسایی قلبی شود. به طور کلی تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف تمامی نوشیدنی های شیرین می تواند منجر به نارسایی قلبی شود.

افزایش سرعت پیری  

از آنجایی که در نوشابه کافئین وجود دارد مصرف بی رویه آن می‌تواند باعث کم آب شدن بدن و در نتیجه افزایش سرعت پیری شود. همچنین قند موجود در نوشابه می تواند به سلامت پوست آسیب رسانده و منجر به افزایش چین و چروک گردد. علاوه بر آن فسفات موجود در نوشابه می تواند سرعت فرایند پیری را افزایش دهد.

میگرن 

نوشابه یکی از نوشیدنی هایی میباشد که سرشار از شیرین‌کننده‌های مصنوعی است که این شیرین کننده ها به عنوان یک محرک برای سردرد های میگرنی شناخته می شوند. علاوه بر این به دلیل اینکه مصرف نوشابه باعث کم آبی بدن می گردد میتواند باعث ایجاد سردردهای میگرنی شود.

بی خوابی 

همانطور که گفته شد نوشابه سرشار از کافئین میباشد و به همین دلیل مصرف زیاد آن می تواند منجر به کم خوابی شود. به طور کلی توصیه می شود که از مصرف نوشابه به خصوص در شب خودداری شود زیرا رابطه مستقیمی بین کم خوابی و اضافه وزن وجود دارد. 

پوکی استخوان 

یکی از عوارض جدی مصرف نوشابه پوکی استخوان می باشد به گونه‌ای که تحقیقات نشان می‌دهد مصرف نوشابه رابطه مستقیمی با کاهش تراکم استخوان ها دارد. در صورت مصرف زیاد نوشابه باید با افزایش سن منتظر پوکی استخوان و ناتوانی در حرکت کردن باشید.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم