مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

۶ خاصیت بی نظیر بادام برای سلامت بدن

  • ۳۰۲
۶ خاصیت بی نظیر بادام برای سلامت بدن

بادام یک آجیل بسیار خوشمزه می باشد که میوه بومی خاورمیانه، هند و شمال آفریقا می باشد اما در کشورهای دیگری مانند ایران، ترکیه، اردن، سوریه و عربستان نیز یافت می شود. این آجیل خوشمزه سرشار از فسفر، سلنیوم، مس، آهن، پروتئین، منیزیم، فیبر، منگنز و روی می باشد و به عنوان یک میان وعده بسیار مناسب است در ادامه می توانید با فواید بیشتر بادام آشنا شوید: 

 

فواید مصرف بادام 

جلوگیری از بیماری های قلبی 

سبک زندگی و پیروی از یک رژیم غذایی سالم می تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد. بادام از آنجایی که سرشار از پروتئین، ویتامین e و پتاسیم می باشد می تواند به حفظ سلامت قلب کمک نماید علاوه بر آن منیزیومی که در بادام وجود دارد می‌تواند در جلوگیری از حمله قلبی تاثیر گذار باشد. 

تقویت سیستم ایمنی 

مصرف بادام با نابودی رادیکال های آزاد موجود در بدن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. بادام منبع غنی از ویتامین e می‌باشد و از همین رو می تواند با افزایش سیستم ایمنی بدن بدن را در برابر ابتلا به بیماری ها محافظت نماید.

کاهش التهاب 

بادام سرشار از اسیدهای چرب ضروری می باشد و استفاده از آن می‌تواند به کاهش التهابات موجود در بدن کمک کرده و علاوه بر آن با کاهش سطح کلسترول بد خون در سلامت پوست و مو نقش بسزایی ایفا می کند. وجود دو اسید چرب لینولئیک و لینولنیک تاثیر بسیار مهمی در کاهش التهابات بدن دارد.

مفید در بارداری 

در طب سنتی استفاده از بادام در دوران بارداری و به منظور تکامل لوله عصبی جنین توصیه می شود. از آنجایی که بادام سرشار از اسید فولیک می باشد میتواند باعث کاهش نقص لوله عصبی جنین گردد و به رشد سلول های سالم کمک می کند. همانطور که گفته شد به دلیل اینکه بادام سرشار از اسید فولیک می باشد مصرف آن می‌تواند سلامت مادر و جنین را تضمین کند.

کاهش وزن 

بادام سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع می باشد و از همین رو استفاده از آن با کاهش اشتها می تواند منجر به جلوگیری از پرخوری شود. همچنین به دلیل اینکه در بادام مقدار زیادی فیبر وجود دارد مصرف آن باعث می‌شود که فرد تا مدت زمان زیادی احساس سیری داشته باشد و از همین رو در کاهش وزن موثر می باشد.

درمان یبوست 

همانطور که گفته شد بادام سرشار از فیبر است و از همین رو مصرف آن باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و روده ها شده و باعث می‌شود که حذف بهتر صورت بگیرد و حرکات روده منظم شود. اما به این نکته توجه داشته باشید که بیمار های کلیوی و افرادی که با مشکلات کیسه صفرا روبرو می باشند نباید بادام مصرف کنند.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم