مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

با فواید گردو آشنا شوید

  • ۲۸۵
با فواید گردو آشنا شوید

کاهش بیماری های قلبی، بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از سرطان از جمله فواید مصرف گردو میباشد. گردو منبع غنی از انواع ویتامین ها میباشد و مصرف آن می‌تواند باعث تقویت دستگاه ایمنی شده و در درمان کم خونی بسیار موثر است. در ادامه می‌توانید با فواید بیشتر گردو آشنا شوید: 

 

فواید مصرف گردو 

سلامت قلب 

از آنجایی که گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد استفاده از آن می تواند با کاهش فشار خون به سلامت سیستم قلبی و عروقی کمک نماید. به طور کلی توصیه میشود افرادی که دارای فشار خون بالا می باشد روزانه چند عدد گردو مصرف کنند.

سلامت مو 

درد گردو ترکیباتی وجود دارد که باعث می‌شود کیسه های ترشحی مو قوی تر شده و از همین رو به رشد و تقویت موها کمک می نماید. از آنجایی که گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ و امگا ۹ می باشد مصرف آن باعث تقویت فولیکولهای مو شده و در داشتن موهای سالم و درخشان کمک کننده است.

کنترل دیابت 

یکی از فواید مصرف گردو کنترل وزن می باشد و از همین رو می تواند احتمال افزایش قند خون و بروز دیابت را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف گردو در افرادی که به دیابت مبتلا می باشند می‌تواند باعث کاهش قندخون آنها گردد.

سلامت استخوان‌ها 

در گردو ترکیبی به نام اسید آلفا لینولنیک وجود دارد که باعث استحکام استخوان ها میشود. علاوه بر آن به دلیل اینکه گردو دارای اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد مصرف آن با کاهش التهاب های بدن می تواند به حفظ استخوان ها کمک کند و از این رو در جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان بسیار تاثیر گذار می باشد.

سلامت پوست 

گردو منبع غنی از ویتامین های گروه b می باشد و از همین رو میتواند در کاهش استرس بسیار موثر باشد و از آنجایی که استرس باعث ظهور چین و چروک بر روی پوست می شود مصرف گردو میتواند در جلوگیری از این امر نقش بسزایی ایفا کند علاوه بر آن استفاده از گردو افزایش سرعت روند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد. 

سلامت دستگاه گوارش 

مصرف مواد غذایی سالم می‌تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک نماید و گردو یکی از مواد می باشد که باعث افزایش باکتری های مفید موجود در دستگاه گوارش شده و درنتیجه به سلامت کلی دستگاه گوارش کمک می نماید. علاوه بر آن مصرف گردو با افزایش باکتری بوتیرات که نوعی باکتری می باشد که به تقویت دستگاه گوارش کمک می کند می تواند باعث افزایش سلامت دستگاه گوارش شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم