مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

آشنایی با مضرات سرکه سیب

  • ۲۷۸

سرکه سیب در اثر تخمیر سیب تولید می شود و دارای حدود ۵ تا ۶ درصد استیک اسید میباشد. مصرف سرکه سیب در مقادیر کم می تواند بی خطر باشد اما مصرف زیاد آن در بسیاری از مواقع موضوع و حتی خطرناک است که در ادامه می توانید با عوارض مصرف زیاد سرکه آشنا شوید: 

 

مضرات مصرف سرکه سیب 

پوسیدگی دندان 

یکی از مضرات اصلی مصرف زیاد سرکه سیب فرسایش مینای دندان می باشد و سفید دارای خاصیت اسیدی میباشد و مصرف زیاد آن می تواند باعث آسیب جدی بر روی دندان‌ها گردد. برنامه برگردان مصرف سرکه سیب باعث میشود مواد معدنی دندان از بین رفته و به پوسیدگی دندان منجر می شود. 

سوزش مری 

همانطور که گفته شد سرکه سیب دارای استیک اسید می باشد و به همین دلیل می‌تواند باعث بروز سوزش مری گردد. سوزش مری در اثر مصرف سرکه سیب بیشتر در کودکان شایع می باشد بنابراین بهتر است که والدین آن را از دسترس کودکان دور نگه دارند. 

سوختگی گلو 

تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیش از حد سرکه سیب می تواند موجب سوزش گلو میشود. از آنجایی که سرکه سیب دارای اسید استیک میباشد استفاده بیش از حد آن منجر به آسیب مری میشود. اسید استیک یک ماده سوزاننده قوی می باشد که استفاده از آن می تواند باعث سوزش گلو شود.

احساس خستگی 

مصرف زیاد سرکه باعث کمبود کالری لازم بدن شده و درنتیجه می‌تواند منجر به ایجاد احساس خستگی گردد بنابراین بهتر است که همراه با سرکه مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و پروتئین مصرف شود تا بدن بتواند انرژی مورد نیازش را تامین کند. 

کاهش قند خون 

سرکه دارای خاصیت ضد قند خون می باشد و به همین دلیل استفاده زیاد از آن می‌تواند باعث کاهش سطح قند خون گردد.استفاده زیاد از سرکه سیب برای افرادی که از داروهای دیابت مصرف میکنند مناسب نمیباشد زیرا ممکن است با کاهش شدید سطح قند خون منجر به بیهوشی شود.

مشکلات گوارشی 

از آنجایی که سرکه سیب دارای خاصیت اسیدی میباشد مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات گوارشی شود. استفاده زیاد از سرکه سیب در بعضی از افراد می‌تواند منجر به کاهش اشتها، احساس سیری و ایجاد حالت تهوع شود. بنابراین توصیه می‌شود افرادی که دچار مشکلات گوارشی می باشد از مصرف سرکه سیب خودداری کنند

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم