مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مضرات مصرف کشمش

  • ۲۸۵

. کشمش میوه خشک شده انگور است که رنگ آن نسبت به میوه انگور تیره تر می باشد. با اینکه کشمش سرشار از انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان می باشد و مصرف آن فواید زیادی برای بدن به دنبال دارد اما باید این را بدانید که مصرف بیش از حد هر چیزی مضر است حتی کشمش. در ادامه می توانید با مضرات کشمش بیشتر آشنا شوید: 

 

مضرات مصرف کشمش 

واکنش های آلرژیک 

همانطور که گفته شد کشمش خاصیت های زیادی دارد اما مصرف بیش از حد آن در بعضی از افراد می تواند باعث ایجاد حساسیت گردد به گونه‌ای که بعضی از افراد با خوردن کشمش دچار حالاتی مانند افزایش ضربان قلب، گرفتگی قفسه سینه، آبریزش بینی، سرفه، خس خس سینه، درد شکم و استفراغ می شوند.

افزایش وزن 

افرادی که خواستار کاهش وزن می باشند باید از مصرف کشمش خودداری کند زیرا کشمش دارای کالری بالایی می باشد و خوردن بیش از حد آن باعث افزایش کالری موجود در بدن شده و منجر به افزایش وزن میشود. به طور کلی می‌توان گفت ۱۰۰ گرم کشمش دارای ۲۹۹ کالری می باشد.

حالت تهوع 

چشمش خشکباری میباشد که سرشار از فیبر است و مصرف بیش از حد آن باعث به هم ریختن دستگاه گوارش شده و در نتیجه منجر به حالت تهوع و استفراغ می گردد. علاوه بر آن به دلیل اینکه کشمش ها دارای مواد نگهدارنده می باشند استفاده بیش از حد از آن می‌تواند باعث ایجاد حالت تهوع گردد.

مضر در بارداری 

مصرف کشمش در بارداری می‌تواند به سلامت جنین و مادر کمک کند اما مصرف بیش از حد آن میتواند باعث ایجاد عوارضی مانند اسهال، نفخ و ناراحتی معده شود. به طور کلی در طب سنتی توصیه می شود که زنان باردار و شیرده  میزان استاندارد کشمش مصرف کنند. 

 

طبع کشمش 

کشمش و مویز هر دو دارای طبع گرم میباشند و مصرف آن به دلیل مغذی بودن می‌تواند باعث رفع ضعف و ناتوانی قلب، کبد و مغز شود.

مصرف کشمش اثر خود را در افراد با مزاج متعادل و گرم بهتر از افراد سرد مزاج نشان می دهد

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم