مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

با فواید مصرف نخود فرنگی آشنا شوید

  • ۳۲۳
با فواید مصرف نخود فرنگی آشنا شوید

نخود فرنگی یکی از سبزیجات سرشار از پروتئین می باشد که در سراسر دنیا از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. نخود فرنگی معمولاً در کنار بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد و از جمله مهمترین خاصیت آن می توان به ضد سرطان بودنش اشاره کرد. در ادامه با خواص بیشتر نخودفرنگی آشنا شوید.

 

فواید مصرف نخود فرنگی 

 

تنظیم قند خون 

در طب سنتی به افرادی که دارای سابقه فامیلی دیابت می باشند استفاده از نخود فرنگی توصیه می‌شود زیرا به دلیل شاخص گلیسمی پایینی که دارد می‌تواند منجر به جلوگیری از ابتلا به دیابت گردد. علاوه بر آن مصرف نخود فرنگی می تواند به تنظیم سطح قند خون کمک نماید.

درمان مشکلات جنسی 

استفاده از نخود فرنگی برای درمان مشکلات جنسی و افزایش باروری در آقایان و خانم‌ها بسیار موثر می باشد. در نخود فرنگی ترکیبی به نام گلیکودلین وجود دارد که باعث تقویت اسپرم ها شده و به تحرک بیشتر اسپرم ها کمک می نماید.

مفید برای پوست 

نخود فرنگی منبع غنی از ویتامین سی میباشد و از همین رو باعث افزایش کلاژن سازی پوست شده و به سفت شدن و درخشنده تر شدن پوست کمک می نماید. علاوه بر آن مصرف نخود فرنگی می تواند به درمان جای جوش های صورت کمک کند.

مفید برای زنان باردار 

نخود فرنگی یکی از سبزیجاتی می باشد که سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است و از همین رو استفاده از آن در دوران بارداری به زنان باردار توصیه می گردد. استفاده از نخود فرنگی علاوه بر اینکه باعث تامین مواد مغذی مادر و جنین می گردد از اضافه وزن بیش از حد جلوگیری می نماید. 

تقویت بینایی 

در نخود فرنگی ترکیباتی به نام لوتئین و زاگزانتین وجود دارد که مانند معجزه برای چشمان میباشد و از همین رو استفاده از نخود فرنگی می تواند باعث بهبود سیستم بینایی گردد. علاوه بر آن استفاده از نخود فرنگی می تواند خطر ابتلا به آب مروارید و ماکولا را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد. 

تقویت موها 

نخود فرنگی منبع غنی از روی پروتئین آهن و انواع ویتامین ها میباشد و از همین رو استفاده از آن می‌تواند به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و در درمان ریزش مو کمک کننده است. استفاده از نخود فرنگی باعث رفع کمبود تغذیه فولیکول های مو شده و به رشد بهتر موها کمک می کند.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم