مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مضرات مصرف پیاز

  • ۳۱۰
مضرات مصرف پیاز

پیاز یک منبع غنی از انواع ویتامین ها می باشد که از آن به عنوان یک ماده جادویی نام برده می‌شود اما باید به این نکته توجه داشت که مصرف زیاد هر چیزی می تواند اثرات منفی بر روی بدن داشته باشد که این موضوع در مورد پیاز نیز صدق می نماید. در ادامه میتوانید با مضرات مصرف زیاد پیاز آشنا شوید:  

 

مضرات مصرف پیاز 

ایجاد آلرژی 

مصرف زیاد پیاز در بعضی از افراد می‌تواند منجر به ایجاد واکنش‌های آلرژی زا شود به صورتی که در صورت تماس پوستشان با پیاز و چاره مشکلات مانند قرمزی سوزش و راش روی پوست می شوند. برای اینکه بتوانی بفهمید که آیا به پیاز حساسیت دارید یا خیر باید مقداری از آن را بر روی پوست خود امتحان نمایید.

مضر برای زنان باردار 

مصرف متعادل پیاز در دوران بارداری مشکلی ندارد اما بعضی از زنان باردار با مصرف زیاد پیاز دچار مشکلاتی مانند سوزش سر دل می شوند. علاوه بر آن استفاده زیاد از پیاز در دوران بارداری می‌تواند منجر به ایجاد حالت تهوع و استفراغ نیز شود.  

دل درد  

تحقیقات نشان می دهد که مصرف زیاد پیاز می‌تواند باعث ایجاد سوزش سر دل شود و معمولاً افرادی که دچار مشکلات گوارشی می باشند بیشتر دچار این حالت میشوند. به همین دلیل در طب سنتی به افرادی که دچار مشکلات گوارشی می باشند مصرف پیاز توصیه نمی شود. 

بوی بد دهان 

یکی از مشکلاتی که مصرف زیاد پیاز به دنبال دارد ایجاد بوی بد در دهان می باشد. اما این مشکل جدی نمی باشد و افراد می‌توانند آن را با نخ دندان کشیدن، مسواک زدن و یا شستشوی دهان با دهانشویه از بین ببرند.

کاهش شدید فشار خون 

یکی از عوارض جدی مصرف زیادی پیاز کاهش ناگهانی سطح قند خون میباشد. به طور کلی استفاده زیاد از پیاز به افرادی که فشار خون پایین دارند توصیه نمی‌شود زیرا پیاز با کاهش شدید سطح قند خون می تواند منجر به ایجاد مشکلات جدی شود. 

ایجاد مسمومیت 

یکی از ترکیباتی که در پیاز وجود دارد گوگرد میباشد. به صورت کلی می توان گفت مصرف بیش از حد پیاز می تواند باعث ایجاد حالت مسمومیت گردد. گوگرد یکی از موادی می باشد  که اثر مخدر دارد و نباید بیش از حد مجاز در طول روز استفاده شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم