مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

با مضرات مصرف پفک آشنا شوید

  • ۳۲۵
با مضرات مصرف پفک آشنا شوید

پفک یک خوراکی می باشد که با اینکه از طعم خوبی برخوردار است اما فاقد ارزش غذایی می باشد و به دلیل این که در ساخت آن از مواد مصنوعی و فرآوری شده استفاده شده است برای بدن اثرات جبران ناپذیری را به بار می آورد. در ادامه می توانید با مضرات مصرف پفک آشنا شوید.

 

مضرات مصرف پفک 

مضر برای زنان باردار 

همانطور که گفته شد در ساخت پفک از مواد فرآوری شده استفاده می شود و از همین رو استفاده از آن در دوران بارداری به زنان باردار توصیه نمی شود زیرا می تواند باعث افزایش آکریلامید در بدن شده و روند رشد جنین را به خطر بیندازد.

پوسیدگی دندان ها 

پفک یکی از موادی میباشد که سرشار از کربوهیدرات قابل تخمیر است و از همین رو استفاده از آن باعث تخمیر مواد پفک توسط باکتری های موجود در دهان شده و منجر به پوسیدگی دندان ها می گردد. در ساخت پفک از ماده ای شور استفاده می‌شود که می‌تواند سرعت پوست دیدگی دندانها را بالا ببرد.

مضر برای کودکان 

یکی از مضرات مصرف پفک در کودکان این است که می‌تواند باعث افزایش وزن آنها شود علاوه بر آن معمولاً کودکانی که از پفک استفاده می کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی و عروقی قرار می گیرند. مصرف پفک در کودکان به دلیل اینکه در سنین رشد می باشند باعث اختلال در روند تکامل رشد آنها می شود.

ابتلا به بسیاری از بیماری ها 

همانطور که گفته شد پفک یک ماده شور می باشد و استفاده زیاد از آن باعث آسیب رسیدن به کلیه ها، افزایش فشار خون و سکته های قلبی و مغزی می گردد. علاوه بر آن به دلیل اینکه در تهیه پفک از روغن های با ترانس بالا استفاده میشود استفاده از آن می تواند منجر به مسمومیت گردد. 

سوتغذیه 

استفاده از پفک به افرادی که دچار سوء تغذیه می باشند توصیه نمی شود زیرا مصرف آن می‌تواند باعث ایجاد احساس سیری کاذب در فرد شده و بی اشتهایی افراد را تشدید نماید و در نهایت منجر به سوء تغذیه می شود.

مشکلات کلیوی 

همانطور که گفته شد در تهیه پفک از نمک زیادی استفاده می شود و به همین علت مصرف آن می تواند باعث تجمع و رسوب نمک در بدن شده و به کلیه ها آسیب برساند. علاوه بر آن مصرف زیاد پفک منجر به تجمع آب در بدن شده و باعث تورم بافت ها خواهد شد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم