مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید مصرف جینسینگ

  • ۲۹۸
فواید مصرف جینسینگ

جینسینگ گیاهی میباشد که سرشار از انواع ویتامین ها، فلز و روی است و در طب سنتی از آن به عنوان نوشدارو یاد می شود. این گیاه از خانواده عشقه میباشد و در درمان اختلال های جنسی در آقایان و خانم‌ها بسیار تاثیرگذار است. در ادامه می‌توانید با فواید بیشتر این گیاه دارویی آشنا شوید. 

 

فواید مصرف جینسینگ 

مفید برای فشار خون 

جینسینگ یک گیاه دارویی می باشد که در طب سنتی برای افرادی که به اختلالات فشار خون مبتلا می باشند توصیه می شود استفاده از این گیاه دارویی در افرادی که به فشار خون بالا مبتلا می باشد موجب کاهش فشار خون می گردد علاوه بر مصرف آن برای بیماران مبتلا به فشار خون پایین باعث تنظیم فشار خون میشود.

بهبود عملکرد ریه 

گیاه داروی جینسینگ سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و استفاده از آن می تواند منجر به نابودی باکتری های موجود در ریه شود. علاوه بر آن استفاده از جینسینگ می‌تواند به درمان بیماری انسداد ریه و مشکلاتی چون خارش بینی و گرفتگی آن کمک نماید.

سلامت پوست و مو 

همانطور که گفته شد جینسینگ گیاهی میباشد که سرشار از آنتی اکسیدان است و استفاده از آن می تواند باعث حفاظت پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد شود علاوه بر آن مصرف جینسینگ می‌تواند با افزایش کلاژن سازی به شادابی پوست و مو کمک نماید.

افزایش انرژی 

جینسینگ یکی از گیاهان دارویی می باشد که معمولاً ورزشکاران از آن برای رفع ضعف و خستگی خود استفاده می کنند. مصرف جینسینگ می تواند باعث افزایش سطح انرژی افراد شده و با کاهش التهاب های بدن به بهبود عملکرد فیزیکی کمک می نماید.

کاهش وزن 

همانطور که گفته شد مصرف جنسینگ می‌تواند باعث افزایش انرژی بدن شود و از این رو منجر به کاهش وزن می گردد. استفاده از جینسینگ می تواند با افزایش سوخت و ساز بدن به چربی سوزی بدن کمک کرده و سرعت کاهش وزن را بالا ببرد. 

درمان دردهای قاعدگی 

استفاده از جنسینگ به بانوانی که دچار دردهای قاعدگی می باشند توصیه می شود زیرا این گیاه با خاصیت ضد التهابی می تواند به کاهش دردهای قاعدگی و کاهش احساس ضعف و خستگی کمک نماید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در مصرف آن نباید زیاده روی کرد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم