مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

تاثیر و مضرات سیگار بر روی بدن

  • ۳۱۵
تاثیر و مضرات سیگار بر روی بدن

سیگار کشیدن به شدت سلامتی بدن را تهدید می کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، عفونت ریه و سرطان ریه را افزایش میدهد. با روشن کردن یک عدد سیگار ۷۰۰۰ ماده شیمیایی تولید می شود که استنشاق آنها می تواند باعث بروز سرطان گردد. در ادامه می‌توانید با مهمترین مضرات سیگار کشیدن برای بدن آشنا شوید:  

 

 

مضرات سیگار کشیدن 

مضر برای دستگاه تنفسی 

سیگار کشیدن باعث ورود دود های مضر به شش ها می گردد و می تواند منجر به ایجاد مشکلات متنوعی مانند عفونت ریه گردد. علاوه بر آن سیگار کشیدن می تواند منجر به التهاب دائمی لوله های تنفسی شش ها شود.

ناتوانی جنسی 

یکی از ترکیبات موجود در سیگار نیکوتین میباشد که باعث کاهش جریان خون در آلت تناسلی مردان و زنان می گردد. سیگار کشیدن می تواند منجر به کاهش هورمون های جنسی در زنان و مردان شود و در نتیجه باعث کاهش فعالیت های جنسی میشود. 

بیماری دهان و دندان 

سیگار کشیدن ارتباط مستقیمی با بیماری‌های دهان و دندان دارد بسیاری از افرادی که سیگار میکشند دچار مشکلاتی مانند بیماری لثه و پوسیدگی دندان ها می شوند. از جدی ترین عوارض سیگار برای دهان این می باشد که خطر ابتلا به سرطان لب، زبان، حلق، حنجره و مری را تا حدود بسیار زیادی افزایش می دهد.

ابتلا به سرطان 

سیگار کشیدن باعث تضعیف عضله های انتهای نای می گردد و از همین رو احتمال بروز زخم یا سرطان معده را تا حدود بسیار زیادی افزایش می دهد. علاوه بر آن سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان کلیه را تا حدود بسیار زیادی افزایش می دهد به طوری که میتوان گفت احتمال ابتلا به سرطان کلیه در افرادی که سیگار میکشند نسبت به دیگر افراد یک و نیم برابر بیشتر خواهد بود.

ایجاد مشکلات پوستی 

یکی از مضرات جدی سیگار کشیدن کاهش سطح اکسیژن دریافتی توسط پوست می باشد که این امر منجر به تیره شدن پوست میشود. علاوه بر آن استفاده از سیگار باعث افزایش چین و چروک صورت به خصوص دور چشمها و دهان می گردد و منجر می شود که پوست سریعتر پیر شود.

آسیب های مغزی 

افرادی که سیگار میکشند نسبت به دیگر افراد ۵۰ درصد بیشتر در معرض آسیب های مغزی و سکته مغزی میباشند. به طور کلی می‌توان گفت سیگار کشیدن احتمال ابتلا به آنوریسم مغزی را بالا میبرد که در بسیاری از مواقع می تواند منجر به سکته مغزی شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم