مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مضرات زیاده روی در مصرف فلفل سیاه

  • ۳۳۰
مضرات زیاده روی در مصرف فلفل سیاه

فلفل سیاه یکی از رایج ترین ادویه ها در سراسر جهان می باشد کی به عنوان سلطان ادویه ها شناخته می شود. فلفل سیاه سرشار از مواد مغذی می باشد و فایده های متعددی برای سلامتی بدن به دنبال دارد اما مصرف بیش از حد آن باعث بروز برخی از عوارض جانبی در بدن می شود که در ادامه به آن می پردازیم: 

عوارض مصرف فلفل سیاه 

مضر برای زنان باردار 

به طور کلی توصیه می‌شود که در زمان بارداری از مصرف فلفل سیاه اجتناب کنید زیرا در بسیاری از مواقع مصرف آن در دوران بارداری می‌تواند باعث زایمان زودرس شود علاوه بر آن استفاده از فلفل سیاه در دوران بارداری می تواند باعث انتقال طعم و مزه آن به شیر مادر شود.

ایجاد احساس سوزش 

مصرف بیش از حد فلفل سیاه در بسیاری از مواقع می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدی در دستگاه گوارش است به گونه ای که استفاده بیش از حد از آن به سوزش شدید در معده منجر می گردد. اما در بسیاری از مواقع این سوزش موقتی می باشد و زود رفع می گردد.

ایجاد مشکلات پوستی 

تماس مستقیم با فلفل سیاه به صورت مکرر می‌تواند باعث ایجاد التهاب سوزش و خشکی پوست شود. استفاده زیاد از فلفل سیاه به افرادی که دارای پوست های خشک می باشند توصیه نمی شود.

اختلال در شنوایی 

به طور کلی استفاده زیاد از فلفل سیاه برای افرادی که دچار ناراحتی‌های گوش مانند کم شنوایی می باشند توصیه نمی شود. فلفل سیاه روی سلولهای عصبی به‌خصوص عصب گوش اثر های مخرب زیادی دارد و به همین دلیل مصرف افراطی آن توصیه نمی شود.

ایجاد بیماری تنفسی 

در طب سنتی استفاده از فلفل سیاه برای افرادی که دچار بیماری های تنفسی و آسم می باشند توصیه نمی شود زیاده روی در مصرف فلفل سیاه می تواند باعث ایجاد التهاب و مشکلات تنفسی مانند آلرژی و آسم گردد.

مضر برای کودکان 

زیاده روی در مصرف فلفل سیاه برای کودکان مضر می باشد به گونه ای که در بسیاری از مواقع می‌تواند باعث ایجاد آلرژی یا مشکلات تنفسی گردد. حتی بعضی از کودکان در اثر تماس مستقیم با فلفل سیاه دچار حالت مانند سوزش، قرمزی و التهاب پوست می‌شوند.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم