مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

فواید روغن های گیاهی در درمان بیماریها

  • ۳۲۹
فواید روغن های گیاهی در درمان بیماریها

روغن درمانی در طب سنتی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد زیرا باعث درمان بسیاری از بیماری ها و تسکین دردهای عضلانی می شود. به طور روغن ها به سه دسته گیاهی حیوانی و شیمیایی تقسیم بندی می شود که با توجه به دلیل مصرف مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

 

انواع روغن های گیاهی 

روغن بادام زمینی 

روغن بادام زمینی یکی از بهترین روغن های گیاهی می باشد که هم مصرف دارویی دارد و هم مصرف غذایی.

از آنجایی که این روغن فاقد کلسترول می باشد برای افرادی که چربی خون شان بالا می‌باشد مفید است و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش میدهد. علاوه بر آن استفاده از این روغن قبل از حمام می تواند باعث جلوگیری از ریزش مو شود.

روغن فندق 

روغن فندق روغنی می باشد که شبیه روغن بادام است و اثرات درمانی زیادی دارد. مثلا استفاده از این روغن در محل گزیدگی عقرب و رتیل می تواند به سرعت اثر زهرا از بین ببرد. علاوه بر آن روغن فندق مقوی معده می‌باشد و در درمان مشکلات گوارشی تاثیرگذار است.

روغن زیتون 

روغن زیتون یکی از پرطرفدارترین روغن های گیاهی می باشد که معمولا برای افرادی که به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می باشند توصیه می شود. این روغن از ارزش غذایی بالایی برخوردار میباشد و برای درمان بسیاری از مشکلات گوارشی، قولنج روده و امراض جلدی از آن استفاده می شود.

روغن کنجد 

از آنجایی که طبع روغن کنجد گرم می باشد از آن می‌توان برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده کرد این روغن باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شده و در درمان جای زخم و سوختگی بسیار کمک کننده می باشد. روغن کنجد ملایم بوده و در درمان یبوست تاثیر گذار است.

روغن بابونه 

روغن بابونه یکی دیگر از روغن های گیاهی می باشد که استنشاق آن می‌تواند به رفع سردردهای میگرنی کمک کند. علاوه بر آن مالیدن این روغن بر ناحیه ای که درد میکند باعث کاهش درد میشود. استفاده از روغن بابونه می‌تواند به درمان درد کمر و نقرس کمک نماید.

روغن اسطوخودوس 

روغن اسطوخودوس یکوی از روغن هایی می باشد که از آن برای رفع خستگی و آرامش می توان استفاده کرد. این روغن به درمان بیماری‌هایی مانند روماتیسم، آرتروز و نقرس می تواند بسیار کمک نماید. علاوه بر آن روغن اسطوخودوس می‌تواند برای درمان بیماری‌های ریوی بسیار پرکاربرد باشد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم