مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

عوارض زیاده روی در مصرف زردچوبه

  • ۳۲۵
عوارض زیاده روی در مصرف زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه های پرطرفدار می باشد که مصرف آن می‌تواند به تسکین درد مفاصل کمک نماید اما بر اساس نظر متخصصان نباید بیشتر از یک قاشق چای خوری در روز مصرف شود زیرا می تواند منجر به ایجاد عوارض جدی گردد.

 

عوارض مصرف زردچوبه 

خطر ابتلا به سنگ کلیه 

در زردچوبه ترکیبی به نام اوکسالات وجود دارد که مصرف آن باعث میشود اکسالات با کلسیم موجود در بدن ترکیب شده و باعث بروز سنگ کلیه شود. به همین دلیل معمولا توصیه میشود در مصرف زردچوبه زیاده روی نگردد زیرا خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش میدهد. 

بیماری دیابت 

در زردچوبه ترکیبی به نام کورکومین وجود دارد که باعث کاهش سطح قند خون می گردد و از همین رو استفاده زیاد از آن برای افرادی که از داروهای دیابت استفاده می کنند باعث تداخل دارویی می گردد. علاوه بر آن استفاده از زردچوبه برای افرادی که داروهای دیابت استفاده می کنند می تواند منجر به افت ناگهانی قند خون شود.

کمبود آهن 

معمولاً به افرادی که دچار کم خونی می باشند استفاده از زردچوبه توصیه نمی شود. تحقیقات نشان می‌دهد که زیاده روی در مصرف زردچوبه می‌تواند روند جذب آهن در بدن را با اختلال همراه نماید. 

ناباروری  

یکی از ترکیباتی که در زردچوبه وجود دارد کورکومین میباشد این ترکیب باعث کاهش سطح تستوسترون در بدن شده و از همین رو شانس باروری در مردان را کاهش میدهد. مصرف زیاد زردچوبه باعث اختلال در حرکت اسپرم ها شده و منجر به ناباروری می گردد

اختلال در دستگاه گوارش 

مصرف متعادل زردچوبه هیچ گونه مشکلی ایجاد نمیکند اما زیاده روی در مصرف آن با افزایش میزان گرمی بدن می تواند باعث ایجاد مشکلاتی چون التهاب در معده گردد. معمولاً به افرادی که دچار مشکلات دستگاه گوارش می باشند استفاده زیاد از زردچوبه توصیه نمی شود زیرا می تواند منجر به ایجاد حالاتی مانند دردهای شکمی و گرفتگی عضلات شود. 

رقیق شدن خون 

زردچوبه به عنوان یکی از ادویه های رقیق کننده خون شناخته می شود و از همین رو استفاده از آن برای افرادی که از داروهای ضد انعقاد و ضد پلاکت استفاده می نمایند مناسب نمی باشد. همچنین معمولا افرادی که عمل جراحی انجام میدهند نباید از زردچوبه استفاده کنند.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم