مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مضرات مصرف زیاد زنجبیل

  • ۳۲۷
مضرات مصرف زیاد زنجبیل

زنجبیل گیاه دارویی می باشد که در سراسر دنیا از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می‌شود اما با این حال استفاده زیاد از آن می‌تواند عوارض جانبی به دنبال داشته باشد و حتی در بسیاری از مواقع می‌تواند باعث مشکلات قلبی گردد.

 

مضرات مصرف زنجبیل 

سوزش معده 

همان طور که گفته شد مصرف زنجبیل می‌تواند فواید زیادی برای بدن به دنبال داشته باشد اما مصرف بیش از ۴ گرم زنجبیل در روز می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند سوزش معده گردد. به طور کلی به افرادی که دچار مشکلات معده می باشند استفاده زیاد از زنجبیل توصیه نمی شود.

ابتلا به اسهال 

یکی از ترکیبات مهم در زنجبیل جینجرول میباشد این ترکیب سرعت عبور غذا از روده را افزایش می‌دهد و می‌تواند خطر ابتلا به اسهال را افزایش دهد. پس به طور کلی می‌توان گفت زیاده روی در مصرف زنجبیل می‌تواند باعث ایجاد اسهال شود.

تشدید ناراحتی قلبی 

تحقیقات نشان می دهد که مصرف زیاد زنجبیل می‌تواند ناراحتی های قلبی را تشدید کند و همچنین در بسیاری از مواقع منجر به بی‌نظمی در ضربان قلب می شود به همین دلیل معمولا به افرادی که دچار مشکلات قلبی می باشند مصرف زیاد زنجبیل توصیه نمی شود.

مضر در بارداری 

از آنجایی که زنجبیل دارای طبع گرم میباشد به زنان باردار توصیه می شود که در زمان بارداری از مصرف زیاد آن خودداری نمایند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل در دوران بارداری احتمال سقط جنین را افزایش میدهد.

تحریک دهان 

مصرف زیاد زنجبیل در برخی از افراد می تواند منجر به ایجاد آلرژی و حساسیت در ناحیه دهان شود. این افراد بعد از مصرف زنجبیل دهانشان شروع به خاریدن میکند. علاوه بر خارش دهان بعد از مصرف زنجبیل ممکن است حالاتی مانند سوزن سوزن شدن و ملتهب شدن دهان به وجود آید.

کاهش فشار خون 

معمولاً به افرادی که دچار مشکلات فشارخون می باشد استفاده زیاد از زنجبیل توصیه نمی شود زیرا دز بالای زنجبیل می‌تواند باعث وخیم تر شدن این مشکل شود. علاوه بر آن مصرف زیاد زنجبیل می تواند فشار خون را تا حدود بسیار زیادی پایین بیاورد.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم