مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

با عوارض مصرف زیاد دارچین آشنا شوید

  • ۳۴۱
با عوارض مصرف زیاد دارچین آشنا شوید

دارچین یکی از معطر ترین ادویه ها می باشد که مصرف آن خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را کاهش میدهد. مصرف دارچین در مقادیر کم خطری ندارد اما مصرف زیاد آن می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای سلامتی بدن گردد.

 

عوارض مصرف دارچین 

 

آسیب کبد  

یکی از ترکیبات موجود در دارچین کومارین می باشد که مصرف زیاد آن می‌تواند باعث عوارض زیادی در بدن شود. یکی از مضرات مصرف زیاد دارچین این می باشد که می تواند کبد را سمی کرده و به آن آسیب بزند. 

افزایش گرمای بدن 

مصرف زیاد دارچین باعث افزایش گرمای بدن و التهابات می گردد و از همین رو می تواند منجر به جوش های زیر زبان  و لبهای ترک خورده شود. به طور کلی توصیه می شود که از مصرف زیاد موادی مانند دارچین، فلفل سیاه، سیر و زنجبیل که باعث افزایش گرمای بدن میشود خودداری کرد.

رقیق کردن خون 

یکی از از ویژگی های دارچین این میباشد که دارای خاصیت رقیق کنندگی خون است و به همین علت معمولاً از آن برای جلوگیری از لخته شدن خون استفاده میشود. در طب سنتی توصیه میشود افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند از مصرف زیاد دارچین پرهیز کنند.

زخم دهان 

دارچین سرشار از سینامالدهید می باشد و به همین علت مصرف زیاد آن در بعضی از افراد می تواند باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و زخم های دهانی شود. همچنین بعضی از افراد در اثر مصرف زیاد دارچین دچار حالاتی مانند التهاب زبان، لثه و احساس سوزش می شوند.

مشکلات تنفسی 

همانطور که گفته شد در دارچین ترکیبی به نام سینامالدهید وجود دارد که محرکی برای گلو بوده و می تواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی شود. علاوه بر آن به دلیل اینکه دارچین دارای بافت ریزی می باشد می تواند به راحتی وارد بینی شود و باعث ایجاد مشکلاتی مانند سرفه، تنگی نفس و احتقان گردد.

مضر برای بارداری 

به طور کلی استفاده از دارچین و دمنوش این گیاه دارویی به زنان باردار توصیه نمی شود زیرا مصرف دارچین می تواند باعث زایمان زودرس و باز شدن دریچه رحم گردد. با اینکه گفته می‌شود مصرف کم دمنوش دارچین در زمان بارداری بی ضرر است اما بهتر است از مصرف آن خودداری شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم