مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

درمان تبخال با راهکارهای خانگی

  • ۳۳۱
درمان تبخال با راهکارهای خانگی

بروز تبخال تجربه بسیار ناخوشایندی می باشد که هر فرد ممکن است در طول زندگی خود آن را تجربه نماید. در درمان تبخال یکی از نکات بسیار مهم شناخت و آگاهی از ماهیت تبخال می باشد. 

 

تبخال ها در هر نقطه از بدن می تونند به وجود بیاید اما بیشتر در اطراف دهان و دندان آهی تناسلی خود را نشان میدهد.

معمولا اولین علائم تبخال دهان سه هفته بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس و فعال شدن آن در بدن فرد بروز پیدا می کند و باعث ایجاد تبخال و زخم های دردناک در داخل زبان دهان لثه و لب می شود.

 

درمان تبخال با استفاده از راهکار های خانگی 

 

سرکه سیب 

ازآنجایی‌که سرکه سیب دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی و ضد التهابی می باشد می‌تواند در درمان تبخال بسیار کمک کننده باشد به این منظور یک تکه پنبه را به سرکه آغشته کرده و آن را بر روی تبخال فشار دهید برای نتیجه گرفتن سریع تر، بهتر است که این کار را سه یا چهار بار در روز انجام دهید.

عصاره سرخارگل 

عصاره سرخارگل یک عصاره میباشد که به عنوان ضد التهاب قوی شناخته می شود و استفاده از آن می تواند روند پیشرفت ویروس را کنترل کند و از همین رو به درمان تبخال کمک می نماید. به منظور نتیجه بهتر باید این عصاره را به شکل مستقیم و بدون رقیق سازی استفاده کرد.

سیر 

سیر دارای خاصیت ضد التهابی می باشد و به دلیل این که سرشار از آلیسین است اثرات ضد ویروسی نیز دارد به همین دلیل می توان از آن برای درمان تبخال کمک گرفت. به این منظور یک حبه سیر را خرد کرده و آن را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی تبخال خود قرار دهید.

روغن درخت چای 

استفاده از روغن درخت اثرات یکی از بهترین روش های خانگی برای درمان تبخال شناخته می شود زیرا این روغن خاصیت ضد التهابی و ضد درد بالایی دارد و بر روی فعالیت ضد ویروسی اثر می گذارد.

ریشه شیرین بیان 

در طب سنتی معمولاً برای درمان تبخال استفاده از ریشه شیرین بیان توصیه میشود زیرا مصرف این داروی گیاهی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به دلیل این که در آن ترکیبی به نام گلیسیرین وجود دارد می‌تواند به درمان التهاب تبخال کمک نماید.

آلوئه ورا 

آلوورا دارای خاصیتی می باشد که می‌تواند التهابات را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد و از همین رو استفاده از آن برای مقابله با شیوع و بروز تبخال بسیار مفید می باشد. به این منظور باید ژل آلوورا را بر روی تبخال قرار دهید و صبر کنید تا کاملا خشک شود و بعد از آن با استفاده از یک دستمال خیس آن را پاک کنید

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم