مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

با مضرات ذرت آشنا شوید

  • ۳۱۵
با مضرات ذرت آشنا شوید

ذرت یک دانه خوراکی می باشد که امروزه در تمام جهان یافت می شود. بیشتر افراد ذرت را به صورت کبابی مصرف می کنند اما بعضی از افراد آن را بر روی پیتزا یا غذا های جداگانه می پزند و مصرف می نمایند. با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف ذرت می‌تواند عوارض جانبی را برای بدن به دنبال داشته باشد.

 

مضرات مصرف ذرت 

 

ایجاد آلرژی 

زیاده روی در مصرف ذرت در بعضی از افراد می تواند باعث ایجاد واکنش های حساسیتی مانند استفراغ التهابات پوستی و تورم غشای مخاطی شود. از آنجایی که در ذرت پروتئین خوراکی موجود میباشد مصرف زیاد آن در بعضی از افراد می تواند حتی منجر به حمله آسم نیز گردد.

ایجاد نفخ 

معمولاً در طب سنتی برای جلوگیری از نفخ، زیاده روی در مصرف ذرت توصیه نمی شود زیرا  ذرت سرشار از نشاسته میباشد و زیاده روی در مصرف آن باعث باز شدن نشاسته در روده بزرگ و ایجاد گاز می گردد و بعد از آن فردا چاره دل درد و نفخ می شود.

پوسیدگی دندان 

پوسیدگی دندان یکی از عوارض نادر زیاده روی در مصرف ذرت می باشد اما نباید آن را نادیده گرفت زیرا ذرت سرشار از قند می باشد و زیاده روی در مصرف آن می‌تواند پوسیدگی دندان را به دنبال داشته باشد.

خواب آلودگی 

یکی از عوارضی که مصرف زیاد ذرت می تواند ایجاد نماید ایجاد سستی، رخوت و خواب آلودگی می باشد زیرا ذرت سرشار از نشاسته میباشد و این نشاسته بالا می‌تواند باعث ایجاد این حالات گردد.

اختلال در دستگاه گوارش 

با اینکه مصرف ذرت می‌تواند فواید زیادی برای به دنبال داشته باشد و باعث دفع سموم از بدن میشود اما باید این را بدانید به دلیل اینکه ذرت سرشار از فیبر می باشد مصرف زیاد آن می تواند باعث اختلال در دستگاه گوارش و ایجاد حالاتی مانند سوء هاضمه و معده درد شود. 

مضر برای دیابتی ها 

همانطور که گفته شد ذرت سرشار از قند و کربوهیدرات می باشد و استفاده از آن به افرادی که به دیابت مبتلا می باشند توصیه نمی شود زیرا می تواند باعث بالا رفتن سطح قند خون شده از همین رو برای افراد دیابتی مناسب نمی باشد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم