مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مضرات مصرف زیاد پنیر را بشناسید

  • ۳۳۶
مضرات مصرف زیاد پنیر را بشناسید

پنیر یک ماده غذایی سرشار از کلسیم و پروتئین می باشد و مصرف آن برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما با این حال باید این را بدانید که زیاده روی در مصرف پنیر می‌تواند مشکلات زیادی را برای بدن به وجود آورد.

 

مضرات مصرف پنیر 

 

افزایش فشار خون 

پنیر سرشار از نمک می باشد و از همین رو آن می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی مانند افزایش وزن و بالا رفتن فشار خون شود و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. پنیرهای نر در مقایسه با پنیر های سخت از نمک کمتری برخوردار می باشد و سالم تر است.

ایجاد کهیر 

زیاده روی در مصرف پنیر در بعضی از افراد می تواند منجر به ایجاد حساسیت و آلرژی شود معمولا این افراد با مصرف زیاد پنیر دچار واکنش های شدید پوستی و کهیر های قرمز و خارش دار در سراسر بدن می شوند. علاوه بر آن بعضی از افراد با مصرف زیاد پنیر ممکن است دچار اگزما و لکه های پوستی ضخیم و خشک شوند.  

کند ذهنی 

زیاده روی در مصرف پنیر به خصوص در وعده صبحانه می تواند باعث ایجاد حالاتی مانند رخوت، سستی و بیحالی شود. علاوه بر آن مصرف زیاد پنیر می تواند منجر به کاهش تمرکز ذهن و اختلال در عملکرد مغز گردد. معمولاً در طب سنتی توصیه می‌شود که پنیر را به همراه مصلحات آن مانند زیره و سیاهدانه مصرف نمایید.

ابتلا به دیابت 

پنیر یکی از لبنیاتی می باشد که سرشار از چربی های اشباع شده می باشد و از همین رو زیاده روی در مصرف آن باعث بالا رفتن میزان چربی اشباع شده در بدن می باشد و خطر ابتلا به دیابت را تا حدود بسیار زیادی افزایش می دهد. 

اختلال در عملکرد غدد 

زیاده روی در محصولات لبنی به خصوص پنیر باعث ایجاد اختلال در هورمون های استروئیدی می گردد. این هورمون‌ها می‌تواند سیستم غدد درون ریز را مختل کند و زمینه ابتلا به برخی از سرطان‌ها را افزایش میدهد.

 

انواع پنیر: 

  • پنیر کم چرب
  •  پنیر بدون چربی
  •  پنیرهای غیر لبنی
  •  پنیر شیر کامل
  •  پنیر تازه
  • پنیر بالغ
  • پنیر فرآوری شده 

 

اگر هر روز پنیر می خورید به نکات زیر توجه نمایید: 

  •  پنیر خام که پاستوریزه نمی باشد مصرف نکنید معمولاً مصرف این نوع پنیر ها باعث ایجاد بیماری های جدی و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می گردد.
  • پنیرهای خامه‌ای به دلیل اینکه بیشترین حد چربی را دارند و از پروتئین و کلسیم بسیار پایینی برخوردار می باشند بهتر است که روزانه مصرف نشود
  • پنیرهای وگان به دلیل اینکه به اندازه پنیرهای دیگر مواد مغذی را به بدن شما نمی رساند و از چربی اشباع بالایی برخوردار می باشند مصرف زیاد آنها توصیه نمی شود
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم