مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

عوارض مصرف شکر

  • ۳۱۵
عوارض مصرف شکر

شکر یک ماده ی تصفیه شده میباشد که تمام ویتامین ها، پروتئین ها و آنزیم های آن جدا شده است و به گونه ای می‌باشد که مصرف آن نه تنها فایده ای ندارد بلکه مضر هم میباشد.مصرف شکر باعث ایجاد تاثیرات مخرب بر روی سوخت و ساز بدن میشود.

 

مضرات مصرف شکر  

پوسیدگی دندان ها 

از آنجایی که مصرف شکر شرایط را برای رشد باکتری های بد دهان فراهم میکند به راحتی میتواند منجر به پوسیدگی دندان ها شود.مصرف شکر نه تنها هیچ ویتامین یا مواد معدنی وارد بدن نمیکند بلکه می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات دهان و دندان شود.

ابتلا به کبد چرب 

زیاده روی در مصرف شکر منجر به ازدیاد فروکتوز در کبد میشود و در آنجا تبدیل به چربی میگردد. از آنجایی که این چربی به صورت کامل از کبد خارج نمی‌شود میتواند خطر ابتلا به کبد چرب را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.معمولا افرادی که شکر زیاد مصرف میکنند بیشتر در معرض ابتلا به کبد چرب می‌باشند. 

مضر برای پوست 

شکر سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده میباشد و از همین رو مصرف آن باعث افزایش قند خون شده و منجر به ایجاد آکنه و جوش میگردد.مصرف شکر با افزایش ترشح آندروژن منجر به ایجاد التهابات پوستی و آکنه میشود .

اضافه وزن 

یکی از ترکیبات موجود در شکر فروکتوز میباشد و این ماده باعث ایجاد احساس گرسنگی در افراد می‌شود.علاوه بر آن مصرف شکر با افزایش فعالیت هورمون گرلین که هورمون گرسنگی میباشد باعث اضافه وزن در افراد می‌شود.تحقیقات نشان میدهد که مواد غذایی که حاوی فروکتوز میباشند تاثیر بیشتری در چاقی افراد دارند.

ابتلا به افسردگی 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم