مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مصرف بیش از حد سوسیس و کالباس چه بر سر سلامتیتان می آورد؟

  • ۳۴۴
مصرف بیش از حد سوسیس و کالباس چه بر سر سلامتیتان می آورد؟

سوسیس و کالباس جز ماده های غذایی می باشد که به همان اندازه که لذیذ و خوشمزه است اما زیاده روی مصرف آن می‌تواند بدن را به روز بدی اندازد. مخصوصاً کودکان و نوجوانان به دلیل اینکه در مرحله رشد میباشند باید استفاده از سوسیس و کالباس دوری نمایند.

 

مضرات مصرف سوسیس و کالباس 

ابتلا به سرطان  

گوشت های فرآوری شده که در تهیه سوسیس و کالباس از آنها استفاده می شود یکی از عامل های اصلی بروز بیماری‌هایی مانند سرطان میباشد. نیترات سدیم موجود در سوسیس و کالباس می تواند باعث واکنش به اسید معده شود و یکی از عوامل اصلی ایجاد سرطان می باشد.   

ابتلا به بیماری های ژنتیکی 

زیاده روی در مصرف سوسیس و کالباس در طولانی مدت می تواند منجر به ایجاد بیماری‌های ژنتیکی شود. استفاده زیاد از سوسیس و کالباس باعث به وجود آمدن رادیکال های های آزاد در بدن شده می تواند اطلاعات dna را تغییر دهد و سلول‌های سالم را به سمت سرطانی شدن سوق دهد.

افزایش فشار خون 

بسیاری از کارشناسان معتقدند نمک موجود در سوسیس کالباس به قدر می باشد که زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث بالا رفتن فشار خون میشود. نمک موجود در سوسیس و کالباس بیشتر از یک پاکت چیپس می‌باشد بنابراین درصورتیکه به بیماری فشار خون مبتلا می‌باشید از مصرف سوسیس و کالباس خودداری کنید. 

 
ایجاد مشکلات جنسی برای مردان 

چربی های اشباع شده موجود در سوسیس و کالباس به گونه ای عمل می کند که تستسترون به استروژن تبدیل می گردد و به این گونه منجر به کاهش میزان اسپرم در مردان می گردد. به طور کلی می‌توان گفت مواد موجود در سوسیس و کالباس برای اسپرم مضرر بوده و افرادی که از این مواد بیش از حد مصرف می کنند نسبت به سایرین از میزان اسپرم می‌کند تری برخوردار هستند

مضر برای پوست 

به دلیل این که در تهیه سوسیس و کالباس از مواد رنگی و افزودنی های زیادی استفاده می شود زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث آسیب های جدی به پوست شود. استفاده بیش از حد از سوسیس کالباس باعث تحریک پوست شده و منجر به ایجاد مشکلات مانند کهیر و اگزما می گردد.

بیماری های کبدی 

نمک موجود در سوسیس و کالباس باعث تجمع مایعات در بدن شده و در نهایت منجر به ایجاد اختلالات کبدی می گردد. تحقیقات نشان می دهد ترکیبات موجود در سوسیس و کالباس به گونه ای می باشد که مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد اختلال در فرایند بلوغ و مشکلات رفتاری می شود. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم