مداد کم رنگ

مطالبی درباره سبک زندگی ، خواص میوه ها ، آشپزی ، گیاهان دارویی

مضرات زیاده روی در مصرف سیب زمینی

  • ۳۱۷
مضرات زیاده روی در مصرف سیب زمینی

سیب زمینی یک ماده خوراکی می باشد که به طور گسترده در سراسر جهان مصرف می شود. با این که این ماده خوراکی مزایای زیادی برای سلامتی دارد اما باید این را بدانید که مصرف بیش از حد هر چیزی میتواند ضرر های زیادی برای سلامتی بدن به دنبال داشته باشد.

 

مضرات مصرف سیب زمینی 

اختلال در سیستم گوارش 

مصرف متعادل سیب زمینی می تواند برای معده سودمند باشد اما از آنجایی که سیب زمینی سرشار از فیبر می باشد زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث ایجاد اختلال در سلامت دستگاه گوارش می شود. مصرف زیاد سیب زمینی می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند درد شکم، گاز روده و ناراحتی معده گردد.

افزایش خطر ابتلا به سرطان 

سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و با اینکه آنتی اکسیدان ها می توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند اما سطح بالای آن ممکن است باعث آسیب رسیدن به سلول های سالم شده و خطر ابتلا به انواع سرطان به خصوص سرطان روده بزرگ و سرطان پانکراس را افزایش میدهد. 

مضر برای افراد دیابتی 

سیب زمینی یکی از ماده های خوراکی میباشد که سرشار از گلیسین میباشد از آنجایی که این ترکیب باعث می‌شود که قند در جریان خون با سرعت بیشتری آزاد شود زیاده روی در مصرف آن باعث افزایش سطح قند در جریان خون می گردد و به همین دلیل مصرف آن برای افرادی که به دیابت مبتلا می باشند مناسب نیست. 

کاهش فشار خون 

سیب زمینی سرشار از پتاسیم معدنی می باشد و به همین دلیل مصرف آن می تواند باعث شل شدن رگ های خونی شود و در حفظ تعادل فشار خون کمک می نماید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد پتاسیم می تواند باعث کاهش بیش از حد فشار خون و ایجاد حالاتی مانند سرگیجه، حالت تهوع و افسردگی شود. 

 

هشدارهای جدی در مصرف سیب زمینی 

  • برای استفاده از سیب زمینی در صورتی که آن را تکه می‌کنید به سرعت آن را مصرف کنید زیرا خیلی زود اکسیده میشود و خواص خود را از دست میدهد.
  • سطح سبز رنگ موجود در بعضی از سیب زمینی ها را مصرف نکنید زیر آن قسمتها سمی میباشد.
  • از خوردن سیب زمینی که جوانه زده خودداری نمایید زیرا ممکن است باعث ایجاد حالاتی مانند سرگیجه، سردرد و مسمومیت شود.
  • روی سیب زمینی پخته سرکه یا آبلیمو نریزید.
  • سیب زمینی پخته شده را در آب نگهداری نکنید زیرا باعث تولید میکروبی به نام مرگاور میشود.
  • سیب زمینی بهتر است به صورت بخارپز مصرف شود زیرا سیب زمینی سرخ شده هیچگونه خاصیتی ندارد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب پیشنهادی اول

خوراکی برای کاهش فشار خون

خوراکی برای کاهش فشار خون

عواملی مانند سن بالا، سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت و …. باعث افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی، سکته های مغزی، بیماری های کلیوی و …. می گردد که بسیار خطرناک می باشد.

مطالب پیشنهادی دوم